Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åtrblick och inspiration

• Åtrblick och inspiration

Publicerad av fj69 på 3 november, 2008 vid 20:15

Vindtorka ger som bekant tid till annat bl a redigera gamla bilder från kanondagar, visst brödsurfet har ju sin plats i tillvaron, men ärligt det är
    ju russinen som smakar. Åsa 20080623 är ett russin. Ett rent av riktigt mustigt
    sådant. Jag har gått igenom mina gamla bilder – förvisso har några cirkulerat på konfen tidigare, men vi har sammanställt ett galleri på Kulingvarning.nu för er som vill återuppleva denna dag eller bara ta del av den. Hoppas att bilderna skall muntra upp någon surfsugen, i väntan på nästa feta fix……….

Se Ola on fire och se hur Åsa skall rippas.

Fredrik

doc svarade 17 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • robrox

Medlem
    3 november, 2008 vid 21:35

Underbart Fredrik 🙂 Jag sitter oxå och går igenom lite bilder från året. Här kommer 3st tidigare ej visade bilder från mig. Lite beskärning för effektens skull.

MER VIND DAMMIT!>>

Om det finns intresse kör jag gärna en bildvisning efter nyår över ett gäng bärs.

• kvabbso

Medlem
    4 november, 2008 vid 07:35

sköna bilder

• fj69

Medlem
    4 november, 2008 vid 10:07

http://www.kulingvarning.nu/ Om detta kan göra tillvaron enklare för nån;-)

Fredrik

• ola-h

Medlem
    4 november, 2008 vid 18:31

Oooh, det var en riktigt rolig dag som jag gärna tänker mig tillbaka till. Kul att det blev så mycket bilder tagna. Det var många som rippade, t ex Doc, Mag och Micke Lygner som syns i galleriet.

Det var egentligen långt ifrån ideala förhållanden, lite cross on och ett par snäpp för hård vind. Men ändå var seglingen förvånansvärt enkel, kanske för att vågorna var förhållandevis rena.

Om man kollar in cutbackbilderna får man en känsla för vinden. Ofta i en cutback är seglet rätt så obelastat, men på bilderna i galleriet är de ofta rejält skrynklade av belastningen.

• safesurfer

Medlem
    4 november, 2008 vid 19:23

Vill bara lägga till en fin bild på Ola igen hoppas fotografen inte blir arg.

• doc

Medlem
    4 november, 2008 vid 19:52

@Ola H. 513792 wrote:

Oooh, det var en riktigt rolig dag som jag gärna tänker mig tillbaka till. Kul att det blev så mycket bilder tagna. Det var många som rippade, t ex Doc, Mag och Micke Lygner som syns i galleriet.

Tack för komplimangen, men jag rippade definitivt inte den dagen. Sinker hade några fina vågor, som syns av bilderna (vit hjälm och svart/orange Crossover) men för mig var det några av de första timmarna på vattnet efter fotfrakturerna. Första gången någonsin i Åsa, toköverriggad 3.7 med en bakfot som inte gick att böja åt något håll alls var ingen bra kombination. Min främsta merit den dagen var att bli uppspolad (stående istropparna) på stenen i kanalen utan att kvadda brädan 🙂

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications