Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Att åka fast

• Att åka fast

Publicerad av klint på 11 maj, 2007 vid 18:46

Glad i hågen fiskade jag upp specifikationen ur brevlådan som talade om att mina fenor från staterna anlänt det lokala postkontoret. Lika snopen blev jag när det även visade sig vara ett krav från Tullverket som ville komma åt mina surt förvärvade kronor för surfprylarna.

Warren ”Wardog” kan nog ha varit den trevligaste surfhandlaren jag någonsin haft med att göra, dock har han haft oskicket att skriva ut varans faktiska pris/värde på den lilla gröna tull lappen. Vad är tricket? Ska man kräva att butikerna deklarerar en struntsumma. Eller kan de råka ut för otrevligheter om de systematiskt börjar skicka paket till utlandet värda en struntsumma? Förutom att det är olagligt förmodar jag att det även kommer in en försäkringsteknisk aspekt i bilden då, eller…

spray svarade 18 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • spray

Medlem
    12 maj, 2007 vid 09:22

Det enklaste är att beställa från någon som är där fysiskt, så har jag gjort, får min psycho2 dräkt på fredag =)

Blir direkt olagligt att försöka komma undan tullen annars.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Att åka fast

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.