Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Att börja kite’a

• Att börja kite’a

Publicerad av anonym-anvandare på 30 september, 2003 vid 10:48

Ska köpa en 12kvm och tänkte höra om tips för hur man börjar träna. Jag antar att de krävs en viss vana innan man drar ut på havet nu på hösten. Krävs de nån extra utrusting om jag ska kite’a med snowboadern på isen?

Rooki

hutter svarade 22 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • gugge

Medlem
    30 september, 2003 vid 11:12

Tjock tröja, hjälm och goa vantar.

• piloten

Medlem
    30 september, 2003 vid 11:25

Att gå kurs är ett utmärkt sätt att börja träna!
    Har du gjort det? Varmt rekomenderat. Kostar en del men jag har inte ångrat en krona.

• rambo_johnson

Medlem
    30 september, 2003 vid 12:01

fan lär dig själv det är hur lätt som helst det gjorde jag men köp typ en liten kite jag började med7kvm naish för 4 år sedan typ i 12m/s första gången slog mig lite men man får snabbt kläm på det det är ett jevla tryck bara så du vet, kurs är knappt lönt köp en billig kite för 1500 istället det har du roligare med!!! börja i lite vind och arbeta dig upp det finns en bra site på nätet som heter http://www.kitesurfingschool.org där lärde jag mig massa!

Lycka till sjukt kul första två åren so enjoy!

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2003 vid 12:32

Tackar för alla tips! kitesurfingschool.org var en kanon sida. Nån som har några bra övningar man kan göra med draken på marken?

• gugge

Medlem
    30 september, 2003 vid 12:34

Hoppa på den?

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2003 vid 13:10

Gå en kurs det är värt varje krona,du minimerar skaderisken då du lär dig med små kiter.Tänk sedan på att snö är jävligt hårt,så sluta fundera gå en kurs och lär dig hantera kiten då slipper du slå dig i skallen och frivlligt kalla dig för RÖVHÅL !!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2003 vid 13:24

Givetvis hjälm samt en 5:e lina så att du kan backa upp kiten vid start wink.gif

• kitelife

Medlem
    30 september, 2003 vid 13:54

tja du kan lägga 1500 spänn på en gammal 7:a eller en övningsdrake som aldrig kommer och överleva, sen försöka lära dig själv och kanske skada dig en hel del, det tar dessutom en hel del tid att ”uppfinna hjulet” igen…

Eller så kan du lägga dina 1500:- på en kurs så håller vi med kite’sen och lär dig alla tricken på ett mycket säkert och bra sätt, en kurs tar ca 5-8 timmar och sen är du i princip färdig att ge dig ut och träna själv.

Med en kurs i bakfickan kommer du inte bara igång kvickare utan får oxå kontakter/kitekompisar blir visad dom bästa spottsen att köra på och framförallt så får du svar på alla dom här matrial frågorna och undringarna som dom flesta har i början ; ) det går väl att läsa sig till mycket på intenet men hur ska man veta vad som är sant och vad som är bull?

• wipeout

Medlem
    30 september, 2003 vid 13:59

Dä ä bare å åk…. gäller inte för kite. Det gör för ont… -Gå kurs.

• hutter

Medlem
    30 september, 2003 vid 14:26

jag har inte börjat än men en sak är säker, jag SKALL ta en kurs, ger mig inte ut med sånna krafter utan att ha någon koll på det.
    farligt värre

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications