Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Att ligga lågt!!!
-
Milkman wrote:komplett Venom 10, Uppackad exakt 5 gånger sedan den leverades i Juli. Kitad med lika många timmar. Oanvänd Ttröjja och nördig instruktionsvideo ingår – Allt från originalpaketet. Du får den för 4750 kr (ca 8000kr nypris)
denna T-tröja, har den något speciellt tryck eller så?
-
SamHansson wrote:lägg ner eller flytta till öland
USCH! keep ur distance!
-
tobas wrote:Hade idag ytterligare en intressant session på Åresjön. Vi var 4st PL 2st venom10 o13 en Phantom12 o en G2 12 Vindarna som vi uppmätte på våra handmätare låg mellan 4,5 och 14,1 m/s(sporadiska). Det var även en kitare där med ett annat märke där men han fick inte mycket kört (för byigt). På oss Lynnkitare var det dock full rulle mest hela tiden. DS!
Det är just detta som är skrämmande och förklaringen till varför jag och många med mig aldrig skulle vilja köra en Lynn. NO CRUISING!
-
Pepä wrote:Det är just detta som är skrämmande och förklaringen till varför jag och många med mig aldrig skulle vilja köra en Lynn. NO CRUISING!
Grejjen med lynn är att du erbjuds möjlighet att åka när alla andra kites inte pallar förhållandena. Dom trillar ner eller har inte tillräckligt hög windrange för att klara byarna helt enkelt.
Är det däremot bra förhållanden erbjuder exempelvis Venom en lika go power som alla andra kites. Sen är det ju upp till åkaren att ta fram det. Men så är det ju med alla kites.
Även idag var det faktiskt 4-0 till Peter Lynn här i Åre, ingen vågade ens blåsa upp en tub medans vi hade ett par ruskigt roliga, om än utmanande, sessions 😀
-
Men.. Vafan. Ifall ni inte gillar dessa trådar, sluta svara på dem. Då hamnar de typ 20 topics ner ju.. Och nästan alla fattar ändå att det inte finns någon kite som är bra på ALLT, hur mycket somliga än menar det.
-
Käftar vi inte emot kommer alla som inte förstår bättre läsa detta och tänka: -oj oj oj vilka bra kitar. Sen köper de varsin PL madrass och tycker det är ”trevlig” sport och får aldrig veta vad kiting verkligen handlar om…
-
ollfa297 wrote:Käftar vi inte emot kommer alla som inte förstår bättre läsa detta och tänka: -oj oj oj vilka bra kitar. Sen köper de varsin PL madrass och tycker det är ”trevlig” sport och får aldrig veta vad kiting verkligen handlar om…
Det är nästan så jag vill kyssa dig!
-
gogga wrote:Det är nästan så jag vill kyssa dig!
Nej det vill du inte… men ändå…
-
tobas wrote:Vadan detta!! En invit ella, menar du på allvar att jag ska flytta närmare skåååååneland. Nej tack!! Trivs bra på fjälla så här till vintern men till sommarn så ska jag isolera mig ute på Gotland och se till att Öin inte blir brandskattad av några Danskar. 🙂
Igen//Valdemar -
ollfa297 wrote:Käftar vi inte emot kommer alla som inte förstår bättre läsa detta och tänka: -oj oj oj vilka bra kitar. Sen köper de varsin PL madrass och tycker det är ”trevlig” sport och får aldrig veta vad kiting verkligen handlar om…
tricket e ju att jag inte vill ha fler nybörjare.. mer folie åt nybörjarna! -
Biorno wrote:Nej det vill du inte… men ändå…
Du måste inse at dagen kommer då du får dela med dig. Jag vet att det är svårt för dig, men så är det…
-
zoolander wrote:tricket e ju att jag inte vill ha fler nybörjare.. mer folie åt nybörjarna!
Problemet är att de börjar vare sig de har fjoll eller en riktig kite. Så i slutändan handlar det om om de ska få ha lika kul som oss eller inte. För kommer gör de i vilket fall.
Logga in för att svara.