Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › attityd
-
attityd
Publicerad av anonym-anvandare på 3 december, 2002 vid 22:40Hur kommer det sig att en del unga vindsurfare verkar ha attityd problem. ?????
anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Borde nog inte svara på detta egentligen, men jag tror knappast att det beror på att man vindsurfar i alla fall…
-
Nu tror jag du råkat ut för ett undantag, för som jag har sett under mina år som vindsurfare, så är just windsurfare det folkslag som har bäst attityd av alla slags människor jag umgåts med. Vart man än åker blir man väl bemött oavsett hur duktig man är, oavsett om man kör tuffaste brädan av senaste modellen med flashigaste färgerna eller om man kommer med pappas gamla ufo från tidigt 70-tal, oavsett om man kör pushloops och vulkans eller kämpar med att lära sig dra rigg. Det finns nog ingen annan sport där alla är så trevliga mot varandra. T.ex inom fallskärmshoppning som jag hållit på med i två år nu, kommer man till en större klubb så talar inte de erfarna med en om man inte har tuffaste dräkten, snabbaste skärmen och minst 200 hopp. Där kan vi snacka attitydproblem. Och jag kan bara gissa hur det är med fotbollsspelare och hockey och liknande. Nä windsurfare det är schyssta prickar allihop!
-
Jag tror nog att Han/Hon tänker på vad som skrivs här på konfen . Men det är ju bara att skita i vad som står i inläggen helt klart lättast . Sen kan jag väl hålla med om att nivån här på konfen faller en del under vintertid , kan nog ha att göra med den abstines som folk har nu när dom inte surfar. jag själv är just nu lika grinig inte så konstigt kanske om man tittar ut snöblask , grått , kallt osv… men lite ljus i mörkret finns ju i form av att GAASTRAS ny NITRO 4 finns ute för beställnig så nu sitter man där med vilken storlek skall man ha ,färg …. så för mig är det ett ljus i mörkret . Snart är vi på rätt sida om året igen och säsongen är i full gång
adios amigos -
Inget ont mot dig kung den knege, tycker dina inlägg är ganbska roliga! Men jag tänka mig att det här rör dig och mig ganska mycket!
/Anders
-
tror faktiskt också det (inte för att vara elak anders
) men det tycker jag är lungt. ganska skönt att det alltid är nya inlägg då man kommer, aven om en del är onödiga.då stör jag mig mer på folk som klagar på stvning, och andra gramatiska (hur nu det stavas
) fel.tycker att det är ganska så självklart at det ibland kommer lite onödiga inlägg, det tror jag beror på att ganska många har sådan abstinens, att man ”hänger” här hela dagarna och väntar på värme eller vind, och då kanske man skickar iväg ett eller annat onödigt inlägg då och då.
Det är ytterst sällan att man möter en surfare med taskig attityd på stranden. som någon sa tidigare så är surfare några av de trevligaste människor!

ha det gott i snöblasket alla, nu ska iaf jag ut å surfa lite =) länge leve skåne…
-
Jepp, man får lite den känslan
Ska vi bry oss? Näääääe..
Anonym; Om du syftar på det i bräd-tråden under wave/freestyleom Formula så vet jag att det var dumt uttryckt, och jag bad också om ursäkt. Att folk inte kan godta det utan känner nåt behov av att ha nån att klanka på är fan inte mitt fel. Ok, jag erkänner, en del jag skriver är ganska dumt, men det finns vuxna här som är så sjukt patetiska i sina försök att finna nån att klanka på så det är helt sanslöst. Känn dig träffad, Peter Andersson.Tack å hej
-
du skrev att du inte träffa t taskiga surfare på stranden !
var i björlanda kile nån gång i somras där var en storvuxen jävla skitstövel som gapade sprutade vatten var som en jävla idiot . jag har själv surfat där i många år har aldrig sett han där förut visade sig att han kanske bara hade kört 1-2 år så det gick ju inget vidare hahahahahahaha
nu skall man ju inte skratta åt det alla har vi varit nybörjare nån gång men den här jäveln hoppas jag att han aldrig kommer att lära sig . det var inte bara jag utan många andra som hade samma tankar om dennna människa förstår inte riktigt hur hans kompis står ut med honom för dom kommer alltid dit tillsamans . så visst finns det skitstövlar både på stranden och vattnet -
men dom är rätt få!
Oftast när man surfar är ju stämmningen på topp. Eftersom det är en rätt liten sport verkar det finnas nån slags sammanhållning också.
Kör hang loose så fort ni ser nån med bräda på taket!
-
Att folk inte kan godta det utan känner nåt behov av att ha nån att klanka på är fan inte mitt fel. Ok, jag erkänner, en del jag skriver är ganska dumt, men det finns vuxna här som är så sjukt patetiska i sina försök att finna nån att klanka på så det är helt sanslöst. Känn dig träffad, Peter Andersson.
Patetiska försök? du har ju tydligen tagit åt dej så hur patetiska de är tänker jag inte uttala mig om. Sedan att du uttalar dig om mina
behov att klanka på folk? har jag klankat på någon annan än på dig vid just detta tillfälle?, dessutom, vad skulle jag få ut av att klanka på dig? Det enda jag tycker är att om man egentligen inte har någon kunskap på området som efterfrågas så skall man inte förvirra det för den frågande genom att skriva någon smörja. Tycker att du borde tagit åt dig lite uttav denna kritiken istället för att känna dig klankad på.
Men känner du dig klankad, då har jag kanske uttryckt mej för hårt och då ber jag om ursäkt.
Vuxen? själv är jag född -84.Vidare med en ursäkt som du skriver att du bett om, mej är du inte skyldig någon på något sätt, men jag har inte heller sett dig uttrycka någon ursäkt på det viset som du försöker framhäva i detta inlägget, ivarjefall inte innan jag postade min i ”wave freestyle bräda” topicen. Men som sagt, jag tror inte att någon här kräver någon av dig.
Hade
-
Härlig Aggro-stämning på lineuppen idag, eller jag menar konfen……
-
Härlig Aggro-stämning på lineupen idag, eller jag menar konfen……
-
Jeje, jag orkar fan inte tjafsa med dig, känns inte som om det leder nån vart. Om du tar detta som ett tecken på feghet så varsegod. Jag tänker iaf. inte orda mer om saken, men jag står för allt jag skrev i det förra inlägget.
-
Hej,
jag blir forvanad over att lasa ditt inlagg om att fallskarmshoppare skulle ha en taskig attityd. Jag har hoppat nagra ar nu och fran forsta stund tyckte jag alla var oerhort trevliga. Vet inte vilken klubb du hoppar i men det latar konstigt. Att folk som har 1000hopp dock kanske inte vill hoppa med nan som bara har 100hopp ar dock inte sa ovanligt, men det beror ju mest pa att ingen vill kasta bort pengar pa meningslosa hopp.
Skriver detta pga att jag tycker fler vindsurfare borde borja hoppa! Det ar den perfekta kombinationen till vindsurfing. Nar det blaser surfar man, nar solen skiner och det inte blaser hoppar man (:
Mvh
MatsPS
Befinner mig i Cape Town, darav inga aa, ae, oe….
Logga in för att svara.