Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › AUSTRALIEN???
- 
		AUSTRALIEN???Publicerad av sankon på 17 augusti, 2000 vid 09:37Vilken månad är bäst att åka dit? 
 Tips om flyg å boende vore trevligt,anonym-anvandare svarade 25 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
- 
			5 Svar
- 
December,januari och februari var de bästa vi hade var även där nov och mars inte fullt så bra men över 50%. 
 Allt som allt fick vi seglat 60 av 100 dagar, I LOVE THE PLACE!!
- 
Om du vill segla riktigt bra vågsegling skall du åka dit tidigt på säsongen. Rekomenderar Gnaraloo sept-nov. Bump and Jump i Geraldton funkar bäst dec-jan. Bra vågsegling i Margret River jan-feb. I Gnaraloo behöver du full campingutrustning. I Geraldton är det lätt att få tag i en lägenhet. I Margret går det också att hyra hus(har jag hört. Bodde själv på camping). Du kommer nog inte bli besviken om du åker……….. 
- 
Esperance, Green Head då… 
 SafeTy Bay och Pelican Point för nybörjare och Slalomseglare.
- 
Esperance är riktigt bra när det funkar men det är inte speciellt ofta. När det inte blåser nåt på väskusten brukar det blåsa på i Esperance. 
 Jag har aldrig seglat Green Head. Det verkar inte vara så många som åker dit. Har dock hört att det skall funka rätt bra. För nybörjare skulle jag rekomendera Geraldton.
Logga in för att svara.