Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen avgas vw

• avgas vw

Publicerad av anonym-anvandare på 21 april, 2005 vid 16:46

Min gamla 83:a vw buss håller på o packa ihop helt o pengarna har sinat. Avgas röre e slut o ja har inte råd med nytt. Jag tänkte därför bygga eget men utan värmekamrarna o skit(värme i bussen e för mjukisar smirk.gif )kommer att kosta mig nästan ingenting. Men e denna operation godkänd av bilprovningen?

Sen läcker motorn olja som tusan ska byta ventilkåps packning men den läcker bak med kanske packboxen e paj e de dyrt o fixa på verkstad? kanske måste motorn ut ur bilen då.

Jätte tacksam för hjälp

anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • sebban

Medlem
    21 april, 2005 vid 17:28

Det går utmärkt att bygga eget avgas till bilen!

Mig släppte de igenom med ett banracingsystem till min förra Porsche. Kul att se en hel besiktningshall hålla för öronen innan bilen startas! grin.gif

Beträffande oljeläckaget så är det med största sannolikhet ventilkåpspackningarna. Kostar småpengar på mekonomen.

Skulle det inte vara de så kan det vara packboxen, men den är lätt att byta. Annars kan man ju tänka sig packningen vid oljesilen i sumpen.

/Sebastian

• anonym-anvandare

Medlem
    21 april, 2005 vid 18:59

Tack!

Ja då e de väl bara o börja pula i hop nått som funkar som
    avgasrör, en dämpare borde räcka.
    Jag får byta ventilkåpspackn. sen får ja titta om de läcker nån annan stans.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications