Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport back in business – var?

• back in business – var?

Publicerad av andrei på 20 december, 2006 vid 14:41

Har varit tvungen att lägga vindsurfingen på hyllan i en 2 år på grund av en skada, men nu när tiden finns så känns det som att d e dags att get back into the wild.. har planerat att göra en surfresa i mitten på våren i på några månader till någon schyst surfspot, men ska jag vara ärlig så har jag för tillfället ingen koll alls på var man bör dra om man vill kombinera; vindsäkert, billigt, soft stämning/folk och värme i mitten på våren…

ser framför mig en schyst backpacker-beachslinga med långgrunt så långt ögat når, lite etablerade uthyrningar som inte tar 1000pix/dagen å vindvind så att man slipper springa upp mitt i natten å rigga för att man inte e säker på om brisen kommer hålla i sig eller om man kommer behöva vänta tre veckor till… det ser helt enkelt friggin paradise ut!

har funderat lite på thailand och costa rica/panama, men det går ju inte att undgå isle de margarita, hawaii, fuerte å d där ställena:santa:.. något säger mig dock att d ställena är en aning dyrare.. någon med mer kunskaper om detta som har några idéer? tacksam för tips!
    /andré

oscar svarade 18 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bjornen

Medlem
    21 december, 2006 vid 09:41

Jag åker till Fuerte, Sotavento med frugan 2 april och vad jag kan förstå så blåser det bra där och är härliga stränder. Vi betalade 11 000:- för 1v 2 personer (resa, boende)på Apollo från Sthlm. Jag hyr bräda på http://www.rene-egli.com för 2600:- (world-cup prylar) inklusive försäkring och avbeställnings skydd. Det fanns billigare prylar men det skillde inte så mycket, det blev ändå över 2000:- för 1 v Det kanske går komma undan billigare om man tar en sista minuten eller något liknande men jag tycker att det är okay ändå i alla fall för resan.

//Björn

• oscar

Medlem
    21 december, 2006 vid 20:38

Fan dra till Maui inget slår väl det. WA är grymt också men då är det nu du ska åka.

• andrei

Medlem
    22 december, 2006 vid 10:01
    Oscar;355529 wrote:
    Fan dra till Maui inget slår väl det. WA är grymt också men då är det nu du ska åka.

Hur är det med levnadspriser där da? ska man hyra bräda å allt där nere istället för å ta me sig? vore nämligen schyst å kunna va borta en månad åtminstone å reskassan kommer väl ligga på 30 000 typ.

• oscar

Medlem
    23 december, 2006 vid 13:00

Det finns hur mkt som helst att läsa om Maui och Wa i detta forum. Bara att söka.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications