Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bahia Feliz på GC – hur är det?

• Bahia Feliz på GC – hur är det?

Publicerad av anonym-anvandare på 8 oktober, 2003 vid 08:31

Är det någon som varit o surfat i Bahia Feliz på GC?
    Är det ett bra alternativ om man vill träna gippar – lite freestyle m.m. (Om man inte är riktigt redo för Pozo)

Hur är vatten/vind förhållandena där?
    Går det att bo i anslutning till stranden där?
    Tacksam för ALLA tips!

bonasurf svarade 22 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 08:40
  • sinclair

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 09:16

När skall du åka?

Skall du hyra grejer från CLubmistral? I så fall så var bered på surf nazisten claus och hans lyniga humör. I bland kan han vara skit trevlig men oftast är han jäkligt sur. de andra som jobbar på centret är skit trevliga.
    rent surfmässigt är det ok, kan vara lite jobbigt ibland om vinden inte riktigt kommer in till stranden, då blir det till att simma lite för att komma ut.
    I bahia feliz så har du 2 barer/resturanger som ägs av en kille som heter johan. han är skit trevlig. det är på en av hans barer som pwa´s avslutningsfest brukar hållas varje år.

skulle det vara så att du har tillgång till bil så kan det vissa dagar vara bättre att åka till arinaga som är perfekt för freestyle.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 09:25

Vi var på Gran Canaria och bodde i Bahia Feliz 2001. Vi var mycket och körde i Vargas. Problemet är ju om man inte hyr bil. Fanns även en strand precis nedanför Ketchup om jag inte minns fel. Där var det ganska lugna förhållanden.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 09:25
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 17:52

Tack för alla tips!

Någon som vet hur det är med boende i Bahia Feliz?
    Går det att bo någorlunda billigt där?

• bonasurf

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 22:13

Vad jag vet är det mesta stora fritidsresor komplex. Har bara åkt dit ospecat på sista minuten och haft tur att hamna där. Vinden verkar inte riktigt komma in i Bahia då jag varit där i slutet på augusti. Dessutom är det ju ganska djupt om man jämför med arinaga. Jag skulle råda er till att hyra bil kostr bara 100 spänn om dagen. Om ni kollar med jonas i cutre shoppen kan han nog fixa till er. Arinaga är det stället de försökte sätta speed rekord på och där är ganska grunt har jag för mig och riktigt platt för att träna gippar. Ett litet berg framför som gör att det blir lite byigt men annars lättsurfat. Annars är gancan ganska rått med stenstränder och på sommaren tokigt blåsigt.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications