Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bakslag.
-
Bakslag.
Publicerad av calle_b på 3 april, 2003 vid 07:04April…. Nu ligger snön vit igen på backen och tempen är nere på typ +1. Sluta!!!!
Att man aldrig kan vänja sej vid denna förundransvärda månad….
För övrigt har den nu rätt gamla tyska vädergurun föruspått
att värmen till sveariket först inkommer runt midsommar.
Han brukar ha rätt.
Om nu det är så, så borde juh vädret vara relativt ostadigt
fram till midsommar, vilket enligt min optemistiska logik
betyder: Mera vind! .Inte dumt ändå.
Ha det grymt gott alla glada.
calle_b svarade 22 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Ja måste ju säga att du gjorde din premiär i precis rätt ögon blick! nu komme det förmodligen vara vinter ett tag till, jag som hade tänkt att begå denna ödestigna premiär nästa helg. men jag tror nog att det får vänta några veckor till!!
Hare bra så ses vi ikväll!!
-
äääh va fan, bit ihop o ut å kör!!!….på med mera kläder bara,
fast jag håller med dig…april e en skum månad. Kommer ihåg när jag fyllde 5 (7 april -85) då hade vi 3dm snö i Gbg…på min 10-årsdag hade jag ”party” i trädgården i shorts o t-shirt *25 grader varmt*…rätt sjukt men kul
*sticker nog ut i eftermiddag*
-
Här i Umeå snöade det konstant tisdag kväll till onsdag eftermiddag vilket gav ca 3 dm snö på marken…
INTE KUL!!Typiskt att sånt ska hända när det varit 7-10 grader varmt i en vecka och asfalten ligger torr och gräsmattorna kommer fram allt mer. Snacka om bakslag…. Nu är det iallafall plusgrader och skinande sol så förhoppningsvis smälter snön och isen bort snabbt som %¤&#!
-
Huga hjalmar!
3 dm! Inte rolish! Nä, man får helt enkelt hålla de små tummarna för att den där super-väder-gurun har rätt igen.
Plus att det kommer att lite värme kommer tbax inom snar framtid. Det är juh förjäkligt att man kommit ut på vattnet o fått upp suget o glädjen igen för en dag, o sen, ”pluff” så ligger det 5 cm vit skit på backen IGEN! Det är inte rättvist! Nu räcker det! Basta.TOKABSTINENS
-
Höllviken igår, +8 i luften, 9-13 m/s, klarblå himmel. Seglade först med handskar, men upptäckte efter ett par repor att de inte behövdes.
-
Tyvärr verkar det inte bli något höjdarväder i helgen heller!
Mycket vind men snö och kallt buuuur! -
Vet inte, det är rätt grunt i Höllvuken, skulle gissa kring 6 grader, jag frös inte om händerna utan handskar iallafall.
-
jag fattar inte hur du kan segla utan handskar?
i höstas försökte jag men pallade bara en halvtimma o då var det ändå säkert 10+ i vattnet.
häromdagen när jag avr ute regnade det som fan o var +8 i luften o kanske 2-3 i vattnet. Det räckte att jag stack ut fingret i 5sekunder så domnade det…när jag riggade ner sen med våta tampar…gjorde helt vansinnigt ont i händerna av kylan….
har vi en stålman här inne???
-
Bakslaget i Umeå har utvecklat sig till en komplett backloop! Uppehåll och sol igår, snön började smälta lite, idag: ännu mera snö och blåst!
Jaja, jag får väl se ”Free your mind” idag igen….
-
Absolut ingen stålman, brukar frysa som f*n om händerna, det var därför jag började med handskar på, men märkte att det inte var så kallt helt enkelt.
-
Hahaha! SJälv sitter jag o dreglar framför Pozo, FordGeorgGames osv, osv… Här VRÄKER snön ner!!!!
Jaja………………….Apropå hanskar: Jag seglade helt utan förra söndagen, och så länge det är sol och någorlunda varmt i luften så är det faktiskt inte så mycket problem. Jag tror lufttempen låg på runt 8 grader och vattnet, ja, det låg mycket is kvar….
Körde iof rätt safe, inga nya manövrar än. Får nog bli lite varmare först.Hej o hå bort me snön!
Ha d gott
Logga in för att svara.