Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › bäst depower?
-
bäst depower?
Publicerad av anonym-anvandare på 5 december, 2003 vid 20:02vilken drake har störst vindregister?
finns det nån som har kört massa olika märken som har nån ide? man har ju hört om gamla wipi´s som hade stort register men av 2003:orna, vilket märke?
/Fredrikanonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jag tror…
Att det är en viss skillnad mellan olika modeller och årgångar. Men i det stora hela kommer man inte komma ifrån att det gör en jevla skillnad hur många kvm tyg man slänger upp i luften. Därför kommer man nog alltid behöva ett gäng olika för olika förhållande. -
Med UDS systemet från Naish ökar du ”any” kite’s vindregister med ett par tre sekundmeter.
Personligen har jag Aero II som favorit när det gäller att
kunna köra i mycket olika vindstyrkor p.g.a den har ett gäng
med trim fästen och är en av de stabilaste jag kört i byig
vind.Mvh Michel
Kiteshoppen i Varberg, http://www.kiteshoppen.com
”vi har julklappar för alla” -
En blå drake är överlägsen när det gäller att hoppa högt ( en tex. röd drake hoppar säkert minst en meter lägre ; ) om du vill ha stort vindregister ska du sattsa på en gul dom e bäst på det området ; )
Välj en storlek runt 14-15 m2 och inte äldre än -02 (hellst 03) om du bara ska ha en draken, det är den draken jag har kommit fram till att man har störst vindregister med (från 6-10 m/s) lite beroende på kunskap och modell naturligtvis…
Gärna oxå en mellanprestanda drake som Fuel Rihno eller Aero.
//Pan
-
rhino har depower som det djur det fått sitt namn efter på språng efter en annnan sådan som nafsar på hans fruga…mellanprestanda å mellanprestanda, fukking fetpower hela tiden.
-
Den kite på marknaden som har störst och effektivast depower är troligtvis Flysurfer Psycho… den har en depower-ratio på 4:1!!!
Iofs har den kiten en del andra egenskaper som inte gör den direkt lättkörd… men depower i mängder har den!

/Kaj(Tech)
-
Fan va bra då då kan jag automatiskt hoppa skit högt coolt!
-
beror hur man ser på saken, X3 kan du hålla väldigt länge och köra relativt tidigt men de hoppar inte bra förrän du har fett med power.
och de suger för nybörjare som du…
gustav
-
men du har ju UDS så du kan ju köra north rhino 2002 i 26m/s å andra sidan…gustav
-
Du verkar ju verkligen ha fattat hur det funkar!
Prova med att gå tillbaka till ruta 1 Naish.com så kanske du börjar fatta hur det funkar annars är du nog ett hopplöst fall tyvärr.
Men du hoppar så högt och kör så fort att ingen kan se dig det är nog därför du är så duktig ingen kan kritisera dig. Förmodligen så kör du bara unhooked hela tiden med max blås. Så UDS är nog inget för dig.
-
Ett förtydligande:
med UDS hoppar man högre än alla man känner.
/Michel
-
Svar till:
beror hur man ser på saken, X3 kan du hålla väldigt länge och köra relativt tidigt men de hoppar inte bra förrän du har fett med power.
och de suger för nybörjare som du…
gustav
[/ QUOTE ]
nåja, helt grön e jag ju inte…
så x3 kanske e bra?
/Fredrik
Logga in för att svara.