Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bäst häng och fart med vilken kite?

• casper

Medlem
    9 november, 2003 vid 11:49

Skulle gissa på X10!

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 11:54

För mig formuleras frågan så här: Vilken kite har man roligast med? Spelar väl ingen roll hur långt man flyger?

• rambo_johnson

Medlem
    9 november, 2003 vid 13:11

ingen kite hoppar av sig själv

• niklas82

Medlem
    9 november, 2003 vid 13:35

Wöörd!!

• chrille

Medlem
    9 november, 2003 vid 15:22

Rhino 4 helt klart!!!!!!!!!!!!
    /Chrille

• kitelife

Medlem
    9 november, 2003 vid 16:45

Naish X3 eller X10 eller budget verren Wippi AB eller varför inte luftmadrassen F-arc eller kanske FS psyko II ???

Ju högre AR ju bättre…

Men där är en baksida på myntet oxå! och frågan är om du kan få ut den effekten ur ovan nämnda kite’s?

//Pan

• anonym-anvandare

Medlem
    9 november, 2003 vid 17:41

och naturligtvis får man svaret den du har roligast med ja.
    men asså den kite jag har roligast med är den jag lyfter snabbast och högst med, flyger längst och snabbast med osv. därför jag frågar ju…

jag betackar mig för överlägsna svar som ”frågan är om du får ut det av kiten osv”. jag har kört som fan utomlands de senaste 2 åren och är nog topp i sverige så få ut prestandan är nog inga problem.

• hengo

Medlem
    9 november, 2003 vid 17:57

alltså nästan allt sitter i åkaren, det är inte bara att köpa en multihögARkite sen flyga som fan

• kitelife

Medlem
    9 november, 2003 vid 19:56

Svar till:

och naturligtvis får man svaret den du har roligast med ja.
    men asså den kite jag har roligast med är den jag lyfter snabbast och högst med, flyger längst och snabbast med osv. därför jag frågar ju…

jag betackar mig för överlägsna svar som ”frågan är om du får ut det av kiten osv”. jag har kört som fan utomlands de senaste 2 åren och är nog topp i sverige så få ut prestandan är nog inga problem.

[/ QUOTE ]

menar inte på nått sätt och låta överlägsen men om du har kört i 2 år och räknar dig till ”Topp i sverige” så borde du oxå veta hur olika sorters drakar beter sig och vad dom funkar för… eller? det lärde jag mig iaf redan första året genom att läsa på olika forum typ kiteforum.com och genom att prova olika sorter drakar…

Dessutom är frågan hellt obesvarbar! du får lika många svar som det finns teamåkare, och det som funkar för mig kanske inte funkar för dig. Att du sen själv föreslår north (och dessutom 04 ! e det någon som har kört/sett dom mer än crille överhuvudtaget? ) som är en mellan AR drake är ju en motsägelse i sig själv, teorin är ju högre AR ju högre kan du hoppa och ju snabbare kan du köra ? även om jag inte personligen riktig håller med om det. men måste nog säga som alla andra det är inte bara drakens förtjänst det mesta ligger i vem som håller i bommen och en hel del i vikken bräda du kör.

//Pan

• rambo_johnson

Medlem
    9 november, 2003 vid 20:08

pallar inte mecka skit här, köp va fan du vill du kommer ändå aldrig hoppa lika högt som jag…

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 20:11

I Cabarete hade jag mina absolut bästa dagar med en gammal 2-linors 6.5 Wipika skoldrake med 17 meterslinor. Luciano hoppade över både mig och min lilla kajt men jag kan lova att jag hade roligast.

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 20:12

Har du kört såpass så borde du veta att du kan köra med vad som helst. Hur högt du hoppar och hur snabbt du kör är upp till dig.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 november, 2003 vid 20:14

ok tack pan.

visst beror det å kitearen men vilken kite man använder spelar ju en liten liten roll också.

kör fortfarande på mina -01-grejor så skillnaden lär bli stooor…

bo

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications