Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa bom val

• Bästa bom val

Publicerad av gugge på 25 september, 2003 vid 12:15

Kan jag få några synpunkter på vilken bom incl. rigg som är bra. Jag såg lite schyssta prylar i USA men allt är ju hemma riggat. Om du det är så att man måste hålla på med chackel och sånt själv, OCH all verkar ju göra det, så borde det ju snart komma bommar som det här är fixat på.
    Fan, prylarna kostar ju multo då borde dom ju också leverera prylarna som man vill ha dom, eller?

Jag tar gärna emot ÅF synpunkter.

Trött på prylar man själv måste fixa för att få det OK, att man sedan har personliga preferenser är en helt anna grej.

/H

gugge svarade 22 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • patrikol

Medlem
    25 september, 2003 vid 13:38

Kolla på Naish och Cabrinhas hemsidor båda kommer med lovande nyheter inför 04 personligen tycker jag att Naish UDS system nästan verkar för bra för att vara sant, men funkar det blir det säkert grymmt.

• gugge

Medlem
    25 september, 2003 vid 14:30

Tack, jag ska kolla i dom.

Jag har hört samma sak. Jag tror att man ska vara noga med vilken bom man köper när man ska köpa en kite. Det behöver ju inte vara av samma märke nödvändigtvis.

/H

• patrikol

Medlem
    25 september, 2003 vid 14:56

Jag har både Naish och Cabrinha bom men använder alltid Naishbommen, Men det är väl bara en fråga om tycke och smak, om jag förståt det hela rätt så kan man köpa till UDS till sin existerande Naishbom och då blir det ju förhoppningsvis lite billigare.

• kitelife

Medlem
    25 september, 2003 vid 15:09

igen… kolla Kiteproshop.com

Där har du en färdig lösning med schackel och hela kittet…

• kitesweden

Medlem
    25 september, 2003 vid 15:36

Ocean Rodeo Joystick tycker vi fungerar kanon, dom har punchout på den. (ÅF/Distributör-Synpunkt)
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

• gugge

Medlem
    25 september, 2003 vid 15:58

Är det någon som har erfarenhet av den då?

• gugge

Medlem
    25 september, 2003 vid 16:04

Pan, fungerar det då?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 september, 2003 vid 16:22

Funkar finfint!

/Oskar

• walle

Medlem
    25 september, 2003 vid 16:23

Jag…
    den är BRA!
    faktum är att man sällan hinner lösa ut en ”vanlig” bom när det krisar, den sekunden det tar att hitta kulan,snöret eller vad det nu är man ska dra i kan vara katastrofal!!!
    på ”Joystick” är det bara att trycka bomen i från sig, helt naturligt eller som vissa andra skulle ha uttryckt sig ”helt otroligt bara…” grin.gif

• zoolander

Medlem
    25 september, 2003 vid 16:34

men måste man inte alltid ha minst en hand på bommen och vad händer när det är väldigt byigt?

• walle

Medlem
    25 september, 2003 vid 16:37

Förstår inte riktigt vad du menar… den löser INTE ut om du bara släpper bomen, vad skillnaden är när det är byigt förstår jag inte?

• zoolander

Medlem
    25 september, 2003 vid 16:48

jo.. om du någon gång har kiteat när det är byigt så rycker det ganska mycket i bomen, fram och tillbaka… ibland, ofta så rycks den ända upp till slutknuten.. borde inte säkerhetssystemet lösas ut då?

• walle

Medlem
    25 september, 2003 vid 17:05

det har inte löst ut för mig, jag har åkt i ca 10-12m/s byig vind och det funkade som det skulle!

• zoolander

Medlem
    25 september, 2003 vid 17:21

men jag anser att 10-12 är väldigt stabil vind.. det är byigt när det blåser 10-20
    men det är ju klart.. det är ju upp till var och en att avgöra en sådan sak

• kitesweden

Medlem
    25 september, 2003 vid 17:27

Det krävs en del kraft för att puncha ut sig. Så det räcker inte med att bommen bara åker upp av sig själv (som det kan göra när det är byigt).
    Liten videosnutt som visar hur det fungerar: http://www.oceanrodeo.com/ocean_rodeo_punchout.mov
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa bom val

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.