Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bästa Formulabrädan 2001?
-
Bästa Formulabrädan 2001?
Publicerad av dieter-mr-kefir på 14 februari, 2001 vid 06:28Det ser ut som om de flesta märken nu har släppt sina nya Formula brädor inför säsongen 2001, nya modeller kommer i höst efter VM i Tarifa, men detta är vad jag hittat än så länge. Vore kul med lite kommentarer om de olika modellerna.
Vilken bräda kommer vinna Swedish windsurfing tour 2001?
Vad har ni beställt och varför, en som har beslutsångest, tacksam för all hjälp som går att få.BIC, FV1.2
FANATIC, Falcon 90
F2, T-rex
PRO-TECH, Formula Cat
DROPS, FL13
RRD, Beast
LORCH, FW 260
STARBOARD, 175 och 155
MISTRAL, RTX FW
AHD, FD95
SEATREND, Model 80
AIRINSIDE, Airace 170grinchen svarade 24 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Lorch 260
Gaastra Nitro2 9.8 (skall ha fler när jag har mer peng…) -
BIC, FV1.2 DÅLIG
FANATIC, Falcon 90 DÅLIG
F2, T-rex FÖR LITEN
PRO-TECH, Formula Cat ÖÖÖÖ?
DROPS, FL13 KANSKE
RRD, Beast VEM VET?
LORCH, FW 260 VEM VET?
STARBOARD, 175 och 155 BEVISADE BÄST
MISTRAL, RTX FW VEM VET?
AHD, FD95 VEM VET?
SEATREND, Model 80 VEM VET?
AIRINSIDE, Airace 170 NJAE -
Kevin Pritchard testar just nu ut de nya Bic 90 & 100 formula brädorna.
Det är nog tveksamt om de hinner komma fram till tävlingsstarten.
Men dom är nog bra. Om man nu vill ha Bic. -
NÄÄÄH nu får du sluta grinchen!! göra en massa reklam för starboard vilket tjat börjar redan tröttna…hehe =o)
vooodo
-
Du har helt rätt!!! Jag ber tusen ggr om ursäkt.
RRD är bäst. Och Bic är bäst, nej jag ångra mig. Mistral är bäst.
Fast Alaska Designs är nog ännu bättre, eller kanske… -
Airrace 170 är Airinsides 2000 modell -info om årets racebräda kommer inom några veckor. Har de en bred bräda så tror jag vi har en potentiell lättvinds-vinnare.
I övrigt tror jag att skillnaderna blir mindre i år då alla brädmärken har hängt på konceptet -brett rockar fett!
Men mitt tips är en bräda designad av en berömd världscupshaper -Lorch! -
Kan ingenting om dessa ”monsterbrädor” men som alltid gäller givetvis Dyrast är bäst så ni kan sluta fundera – ta bara reda på vilken som är dyrast & slå till!!
-
Instämmer helt!! Packar man upp det bästa (dyraste) ur kartong på stranden så vet man att man seglar bra!!
vooodo
-
Dyrast är bäst – Du måste vara affärernas drömkund….
-
Beror väl lite på vilka tillverkare som kan leverera i tid som vanligt, men tror starkt på Starboard som har ett litet försprång mot de andra brädtillverkarna. Men man vet aldrig. Det är många bra brädor som kommit ut helt nyligen och är oprövade kort.
Själv kommer jag att sattsa på DROPS FL13 och YES-FW Racing.
Det ska bli spännade att se vilka brädor som dyker upp på Hönö i Maj.
”There can be only one” schwiiing
-
Hönö blir ”the real showdown” men vad jag vet nu så kommer Gaastra/Starboard ta många av topp placeringarna-01 med bla Marcus S-55, Markus S-30, Jona S-876, Peter S-125(årets junior-00), Martin S-101(1:a Amatör-00) m.m.
Listan kan göras lång…….
Men ALLT kan hända, eller hur……………..
Mvh:
Jonas
Surfman GBG -
Med min ringa vikt av 66 kg så tror jag på ett 8.0 och ett 10.0 till att börja med, men det kan ändras under resans gång. YES har även ett 11.0 och ett 12.0 men tror det blir för stort för mig, men är inte säker.
Till 11.0 och 12.0 krävs också en 5.50 mast och en lite längre bom, så det blir mycket pengar för en extra kvadrat segel.
Logga in för att svara.