- 
		Bästa och värsta surfdagen!Kan starta med att säga att ja har seglat sen i mitten på sommaren och har en bic 283 på 152 l och ett hifly 6,3. Väger 75 kg. Så jag är inte så jätte kunnig och skulle vilja ha lite expert råd. När ja kom ner till vattnet idag så blåste de ruggigt mycke(tyckte ja iaf) körde i mälaren ute på ekerö. Riggade och satte av. Tänkte att ja skulle pröva vattenstarten nu när de va bra med vind(har aldrig klarat vattenstart). Simmade i position och försökte…. gick inge vidare, på’t igen. Nu satt den! Riktigt härlig känsla :laugh: Ramlade ganska snart och försökte igen, de gick riktigt bra den här gången med! Upp och iväg i en ruggig fart, märkte att ja kom upp i planing( har bara planat en gång innan å de var helt okontrollerat) ,råkade till och med dra iväg ett litet glädje tjut som en tioärig flicka. Men de va de värt, bästa känslan på länge! Nu insåg ja att ja började komma iväg riktigt långt från där ja startade så ja saktade ner och skulle slå. Härifrån vände turen, vinden vred sig så den blåste mej ”bort ifrån” där ja startade och så ökade den. Nu gick allt skit dåligt, kunde knappt starta och när ja väl startade så kunde ja inte ta höjd. Nu menar ja inte en meter ens. Riggen ryckte och slet jag försökte ta mej upp och tillbaka men jag ramlade hela tiden och kom nästan ingen stans. De slutade med mitt största surf nederlag hittills:wink: . Att ta mej in till närmsta strand och gå de 500 m tillbaka… Ett väldigt trist avslut på en perfekt start! Jag skulle gärna vilja ha lite tips på vad ja kan göra på att bli bättre ha mer passande utrustning. Mina tankar e att ja skulle behöva ha ett mindre segel, men med det bör man väl ha en mindre bräda? har tänkt skaffa mindre bräda till nästa sommar men vad kan ja ha för storlek på segel till den ja har nu? Ok att ja kanske kunde haft mindre segel men blir de sån jäkla skillnad? Eller kan ja ha gjort någe annat tokigt? Tack på förhand Eric 
Logga in för att svara.