Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båstad imorgon? Malen? Localtips tack.

• Båstad imorgon? Malen? Localtips tack.

Publicerad av pulver på 4 maj, 2005 vid 09:46

Vi är några göteborgare som drar till Båstad för att surfa över helgen. Jag hade magisk surf precis vid Rivierahotellet för ungefär ett år sedan. Stora cleana vågor. Då hade det varit 20 m/s på onsdagen och lite för mycket för mig och mina prylar men på torsdagen var det 5.4 och oerhört rena vågor. Längtar efter sådana förhållanden igen.

Är det Malen/Riviera som gäller imorgon? Räcker de förväntade 10 m/s till för att bygga fina vågor? Är NV rätt riktning? Vart drar the locals imorgon? Tacksam för tips.

anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • popoklaus

Medlem
    4 maj, 2005 vid 09:58

Hej
    VAr har du sett nåt om 10 m/s? jag tycker alla prognoser ser kassa ut

• endy

Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:00

Allt över 5,3 segling i Malen är plattvatten, små vågor.
    Imorgon lär inte bli något episkt, om det nu blir något confused.gif
    Jag kommer iaf hänga norr om Halmstad och mata lite freestyle när/om vinden kommer tongue.gif

• popoklaus

Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:01

Är det bara forcea som tror på vind på hemmaplan?

• pulver

Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:30

Ja, det är ju foreca som säger ungefär 10 n/v kl 14.00. Dom brukar vara ganska pålitiga tycker jag. Om några timmar har väl dansken en ganska bra prognos också så då får vi se.

• pulver

Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:32

Det måste alltså blåsa minst 5.3 för att det skall börja rulla vågor i Malen, är det så du menar? Är det likadant i Mellby också? Är det fö rätt riktning för Malen imorgon? Borde vara det va?

• endy

Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:39

Japp das is correct! helst 5,0 och neråt och ja WNW-NW är rätt riktning!
    Mellby vet jag inte så mkt om, men det ska vara SSV-SV om jag inte misstar mig.

• johan-f

Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:54

Det bygger vågor betydligt snabbare i Mellby, dock inte så cleana som i Båstad. Om det båser 10 så blir det snabbt hopp vänligt! Vid Nv så är det bäst att köra ner på stranden vid ”Delfinen” för att få så mycket side shore som möjligt.
    Blåser det 10 så kommer jag garanterat att vara där!

/Johan, Mellbystrand local

• pulver

Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:43

Ok, hur hittar man till ”Delfinen” Jag har kört i Mellby någon gång och då var jag en liten bit norr om det stället där det stod en windsurfskylt och pekade ner mot stranden. Ligger delfinen år Båstadshållet eller Halmstadshållet?

• anonym-anvandare

Medlem
    4 maj, 2005 vid 12:48

http://ocean.dmi.dk/anim/index.html

Är det enda som gäller för prognoser. Det blir ingen vind att tala om imorgon. Det kommmer natten mellan torsdag och fredag och ser ut att avta igen tidigt på morgonen tyvärr.

• johan-f

Medlem
    4 maj, 2005 vid 14:02

Delfinen(vatten rutschbanan)- norra ned farten på bilstranden.

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    4 maj, 2005 vid 17:12

Mellbystrand är Sveriges BÄSTA surfställe!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båstad imorgon? Malen? Localtips tack.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.