Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Behov av råd
-
Behov av råd
Publicerad av preppie på 26 juni, 2002 vid 21:12Hej, skulle vilja ha en förklaring och några råd varför min kite faller som ett löv när den nått zenit.(Rakt ovanför mig) Väldigt frustrerande. Ska jag backa el. är den ej tillräckligt upp pumpad?
Har en Wipika 8,5, 2 linors.Mvh
Preppieanonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
I kombinationen lite och byig vind hände detta mig också i början… man får helt enkelt lära sig att låta bli att ha kiten still över huvudet i dessa förhållanden, håll den i lite rörelse så den stannar bak lite. Å andra sidan var det oftast för lite för att åka när detta hände… om det blåser jämn vind över 4 m/s bör det inte hända. eller?
Alternativt har du för lite tryck på bakliket i riggningen… om du tar in på linfästet i bakliket så kan då få kiten att hålla sig lite längre bak generellt.. men detta är ingen bra riggning när det börjar blåsa mer.
Men som sagt jag tror fortfarande inte dessa problem dyker upp om det blåser tillräckligt och är mindre byiigt.
Annars är medicinen mot problem med byyig vind 4-linors riggning, det bör gå utmärkt att konvertera din W8,5.
mvh
Jonas -
Tack för hjälpen, ska ut och testa det på Gålö imorgon.
Mvh
Preppie -
FreeAir 8.5 (2001) suger järnet attt köra med två linor, hade absolut rekat att konvertera till fyra lines med en gång.
-
Hur gör man med den för långa innerslangen då man kapat kiten i ändarna? Rullar upp den i ändarna antar jag, eller?
(Har sytt om en sådan 6.5a å upptäckt att slangen blev för lång.) -
Sy? det finns kardborr-fästen för att rulla ihop ändarna.
-
Inga fästen på min från -99. Men ändarna på innerslangen rullar man bara ihop va om den är för lång?
Logga in för att svara.