Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Behöver en lättvindsbräda, några tips?

• Behöver en lättvindsbräda, några tips?

Publicerad av ninoh på 29 maj, 2011 vid 17:08

Just nu kör jag LF concept 135 med boots, det funkar bra från ca: 7 ms jämn vind. Jag väger 82kg och har rpm 10 & 14m2. Jag skulle behöva en bräda som jag kan köra med lite tidigare, har tänkt mig en med lite rocker som jag kommer köra med straps för att sen byta när vinden ökar. Alt. byta till en bräda jag kan köra med boots som tar bra höjd och har bra flyt, men ska ha bra pop.

Jag bor i stockholm och här har vi ganska kass vind, därför tvingas man tyvärr köra då det blåser för lite.

_dave svarade 14 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dadil

Medlem
    30 maj, 2011 vid 10:52

jag kör med LF DLX142 när det blåser och LF Kaos 139 när det blåser för lite. Trots att den är lite kortare planar min Kaos mycket tidigare och är lätt att jobba igång fart med, i combo med din Concept 135 kommer den passa ännu bättre! (jag kör bindningar på båda, men kaos är i 1a hand tänkt till stroppar)

• pjoter

Medlem
    30 maj, 2011 vid 18:32

Spleene session är en riktigt bra bräda som både är snabbt igång och ger bra pop tidigt.
    Dom är nog dom som har mest erfarenhet när det gäller att göra vettiga lättvindsbrädor, min gamla -06a rockar fortfarande. funkar fint både att poppa med och köra slider med.

Å som du själv skrev så är ju stroppar bättre i lättvind..

• pepa

Medlem
    30 maj, 2011 vid 18:34

Jag ska göra kaos med din kaos.

• milkman

Medlem
    30 maj, 2011 vid 19:46

Låna en Nobile 2HD och se vad du tycker. Jag tycker den är grym! Finns att testa hos/med surfbussen.

• _dave

Medlem
    31 maj, 2011 vid 20:24

Thumbs up for the Spleen session. Amazing board.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Behöver en lättvindsbräda, några tips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.