Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing behöver hjälp! grön på kite frånten!

• behöver hjälp! grön på kite frånten!

Publicerad av _d_ på 24 juli, 2003 vid 22:31

tja allesammans! jag är ruskigt sugen på att börja kita! jag bor i sthlm, men man kan väll kita i sthlm me eller? sen vet jag ju inte vad jag ska ha för utrustning!?!? jag väger ca. 65 och är 175 lång, men vikten ökar hela tiden! blush.gif
    jag är student så jag har inte hur mycket stålar som hälst! kan därför inte köpa nytt hela tiden! mina frågor är; hur stor kite, samt bräda? funkar sthlm för kiteing, vart håller ni till? hur låg tid tar det att lära sig? finns det nån kurs i sthlm? en sak till, hur mycket går en hel utrustning på ungefär? jag ska ju somsagt inte ha värsting prylarna!

tacksam för svar!

anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • kongos

Medlem
    25 juli, 2003 vid 00:03

Nu bor jag inte i stockholm men jag hoppas jag kan hjälpa dig ändå.
    Eftersom du inte har några stålars så tycker jag du ska leta upp en begagnad Peter Lynn ARC 1120.
    Den bör vara billig. Säg 2-3000:- i fint skick med bom och linor
    (jag har ingen att sälja)
    Väldigt lurig att starta men som ett frimärke på himmelen vilket gör att du kan pula med brädan under tiden.
    Brädan bör vara över 170 lång & har kostar runt 1000-lappen.

Nu vet jag att några måste skriva in och tala om att de minsan har lärt sig själva på en wakeboard (1m x 20cm) i 14 m/s med sina North eller Naish på 28 m2 och allt tog 3 timmar.
    Allt kostade ju lite mer men det är inga grejer man byter ut i första taget.
    Det får ni gärna göra.
    Allt har att göra med vilka risker DU är villig att ta. Och då menar jag inte bara pengamässigt utan hälsomässigt.