Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver jag en 400 mast?

• Behöver jag en 400 mast?

Publicerad av frisk på 31 augusti, 2006 vid 21:22

Seglar sällan riktigt hård vind men undrar om det blir stor skillnad om jag skaffar en 400 mast till mitt Simmer x-flex 4.7 som annars går att köra variotop och min 430 SC-6? Hösten kommer…..!
    /FRISK

waterman svarade 18 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Oregistrerad

Gäst
    31 augusti, 2006 vid 22:01

Vad väger du? Hur tycker du att 4.7:an känns med 430 masten nu?
    Seglet kommer bli lite mjukare och lite mindre kraftfullt vilket inte är helt fel när det blåser 4.7. Mindre kraftullt kan ju rent av innebära att man kan utnyttja kraften snarare än att skota ut när det känns lite hårigt.
    Tycker att du skall prova lite med din 430 mast först och se hur det känns. bara lite problem med att få de där 4.7 dagarna att dyka upp :-B

• smurff

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 22:59

Men oj då verkar som det går av överallt på syd till västkusten sön mån tis yeeeees!

• frisk

Medlem
    1 september, 2006 vid 10:34
    Oregistrerad wrote:
    Vad väger du? Hur tycker du att 4.7:an känns med 430 masten nu?
    Seglet kommer bli lite mjukare och lite mindre kraftfullt vilket inte är helt fel när det blåser 4.7. Mindre kraftullt kan ju rent av innebära att man kan utnyttja kraften snarare än att skota ut när det känns lite hårigt.
    Tycker att du skall prova lite med din 430 mast först och se hur det känns. bara lite problem med att få de där 4.7 dagarna att dyka upp :-B

Ska prova först, har inte varit ute med det ännu i sommar men snart nu så… väger 85

• waterman

Medlem
    1 september, 2006 vid 16:13

Jag fick köpa 400-mast till mitt Simmer Crossover 4,5 pga att maststrumpan var för tajt att använda 430.
    Anledningen är att du måste trycka igenom mer av masten ut till variotoppen.

/Waterman

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver jag en 400 mast?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.