- 
		BERTJag gör en ny tråd eftersom jag hatar när folk tjafsar om en massa skit när någon ny försöker ställa en fråga! Svar till: 
 Skulle aldrig lägga ut en enda krona på övningsdrake, helt meningslöst. Får den träning som krävs vid kurs. Sen kan man träna med riktig drake. /Christofer [/ QUOTE ] För det första är det mycket nyttigt att först känna på en övningskite innan du testar en ”riktig”, och det håller nog 99% av oss med om!(varför har så gott som alla som håller kurser övningskite annars?) [/b]Alltså inte alls helt meningslöst![/b] dessutom är det bra att träna in ”kitestyrning” även efter man gått kursen, det brukar vara gott om dagar då man som nybörjare inte kan köra på grund av för mycket/för lite vind och då är det utmärkt med en trainerkite… Svar till: 
 Känns lite onödigt att lägga 1000 kr på nåt man kommer använda en gång. [/ QUOTE ] Du behöver absolut inte betala 1000:- för en övningskite, det finns billigare och begagnade! 
 Sedan använder du inte bara din övningskite en gång!Svar till: 
 Står man i vattnet så gör det inte heller så mycket om man krachar den. [/ QUOTE ] En person som aldrig kört drake bör inte ta på sig en sele, traska ner i vattnet och launcha en kite! det spelar ingen roll hur ”safe” en spot är det är ändå att utmana ödet! Svar till: 
 Du är inte så smart du heller, inte vad jag läste för ett tag sen om att du tyckte att en bräda skulle bli snabbare med tippar. [/ QUOTE ] Det där är nått du fått om bakfoten eller missat några rader Det har jag inte påstått men däremot sägs det att om man har en skarp kant (så som på ”flip-tips”, inte på vanliga tippar…) bildas det mindre drag från brädan, borde alltså bli en snabbare bräda… vanliga tippar däremot gör att vattnet suger sig kvar i bakkanten, mera drag, och alltså inte borde bli speciellt mycket snabbare  
Logga in för att svara.