Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beställa från Tyskland (Keppler)?

• Beställa från Tyskland (Keppler)?

Publicerad av johan_b på 28 maj, 2003 vid 06:50

Hej!

Läste i ett tidigare inlägg om någon som hade beställt från tyska Keppler. Och eftersom jag är på jakt efter en bräda surfade jag in på deras sida och upptäckte att den bräda jag var intresserad av (RRD Avantmove -02) var hela 3000:- billigare där än om jag skulle köpa den hos Surfersparadise! shocked.gif
    Det hade därför varit intressant om någon som har erfarenhet av att beställa från Tyskland kunde berätta om sina erfarenheter? Kanske är det flera som beställt från Keppler? Är dom pålitliga? Hur lång tid, ungefär, tar det att få hem brädan? Vad ligger frakten på? etc.
    Tycker det är lite konstigt att det kan skilja så pass mycket i pris, eller är det begagnade brädor som säljs? confused.gif

Hade varit mycket tacksam om ni kunde hjälpa mig i denna fråga! laugh.gif

MVH
    /Johan

lars_k svarade 22 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oscar

Medlem
    28 maj, 2003 vid 07:11

Hej
    köpte en bräda samt mast från Keppler. Tjänade 3000:- på brädan jmf med SP samt 3000 på masten. Frakt gick på 500 och grejerna kom efter en vecka. Hur smidigt som helst. Förde dessutom över pengarna gratis via Internetbank.

Anledingen till att det är billigare är att de tyska importörena köper in billigare från fabrik då de köper större volym. Pga sin försäljningsvolym så kan de sälja ut fjolårsgrejerna till billigare priser utan att ta så stor finansiell risk.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 maj, 2003 vid 07:16

I mitt fall var det kanon att beställa från Keppler i Pforzheim.
    Jag lade på 100euro på priset och fick då brädan levererad samt ett bra case. Brädan var mycket väl inpackad.
    (I Fanatics originalförpackning).
    Kanske kan ni pruta mer om ni orkar – jag tyckte det var ok som det var.

I mitt fall levererades brädan på dagtid så tänk på att sätta levadressen till ett ställe du nås på dagtid.
    Det tog mellan 1-2 veckor att få hit brädan. Minns inte riktigt, men det tog åtminstone inte längre tid.
    Tänk på att vara noga och speca exakt vad ni vill ha så det inte blir fel för då kan jag tänka mig att det blir lite trassligt.

Kom också ihåg att allt funkade smärtfritt i mitt fall, men jag vill inte bli hängd om någon skulle få problem. (Ville bara tipsa om något jag tyckte funkade bra.)

Tror dock det är lugnt att beställa. Han verkade seriös. Maila honom så får ni säkrare uppgifer om priser, leverans etc. Han svarar ganska snabbt.
    Lycka till
    Fredrik

• johan_b

Medlem
    28 maj, 2003 vid 07:27

Tack för snabba svar!
    Hur gjorde ni med betalningen? När? Hur?

Mailade precis. Blir det ett positivt, seriöst svar, så blir det nog en beställning ganska snart! tongue.gif

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    28 maj, 2003 vid 07:34

Jag satte in pengar på hans konto (via nätet).
    Detta kostade mig 50:- men det beror nog på vilken bank man har.

Jag betalde så fort brädan kommit men betalar du i förväg kanske du kan få ett bättre pris?
    /Fredrik

• lars_k

Medlem
    28 maj, 2003 vid 08:19

Jag köpte 2 st brädor inkl case från Keppler. Överförde pengar gratis via internetbank. Faxade kvitto på detta och han skickade när han fått faxet. Leverans tog en dryg vecka.
    Jag är nöjd. Undrar om inte jag var först förresten wink.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications