Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bic Astro Rock

• Bic Astro Rock

Publicerad av anonym-anvandare på 20 juni, 2002 vid 13:20

Någon som kan säga något om Bic Astro Rock. Blev rekommenderad den då jag inte vill lägga ut någon stor summa pengar på första brädan. En funboard att lära sig på! Är tacksam för inlägg!

anonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • watertouch

Medlem
    20 juni, 2002 vid 13:23

Använd konfens sökfunktion och leta efter ”astro”. Du kommer att se att många rekommenderar den brädan som första funboard om man inte har pengar att köpa en nyare widestylebräda.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2002 vid 15:40

jag kan eventuelt sälja en i sthlm

• tomtenissen

Medlem
    20 juni, 2002 vid 19:27

Den jag har erfarenhet av är några år gammal, men den är så stor att det känns närmare till en Calypso utan centerbord än till en funboard. Bror på hur mycket du seglat, om du kan grunderna på Calypso ordentligt skulle du nästan kunna gå direkt på en stor funboard.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2002 vid 21:06

Astro rocken rockar. Grymt bra bräda att börja på, om du inte vill lägga ut en massa pengar. Men om du väl lärt dig att plana och köra med stroppar och sele är det värt att lägga lite mer på en ngt nyare bräda. hade den själv som första funboard.

mvh Frederik

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2002 vid 08:38

Nostalgi. Lärde mig surfa på den brädan. Suverän bräda. Föregångare. Tyvärr jobbig i choppigt vatten. Fantastisk att lära sig surfa short board på och lära sig gippa. Billig!!!
    ////Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juni, 2002 vid 14:02

Brossan lärde sig surfa på en sånn och själv hade jag en Bic Electric Rock…..Astro Rock:en var ganska mycket mer stabil och mindre rolig….lite mer pråmaktig….. jag hade inga problem med att börja på min Electric rock…..lätt att lära sig att vattenstarta med och i värsta fall går det att dra segel på den!!.(jag = 58kg)….lätt att börja gippa på med…. du kan ju kolla runt lite men som sagt en Electric Rock är varmt rekomenderat ifrån mig…

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juni, 2002 vid 16:15

Jodå, visst går det bra att lära sig på en gammal Astro Rock. Hade själv en sån en gång i tiden. Men, utvecklingen har gått ifrån den. Den saknar nästan scoop ”brätte” i framändan med moderna mått mätt. Det gör att den dyker rakt ner i första bästa shopp du kör över när du väl börjat komma i stropparna. Sedan sitter mastskena och fotstroppar på tok för långt fram på brädan. Det gör det jobbigt att speeda ordentligt och riggen trycker ner fören såpass mycket att man måste kompensera detta genom att inta ”bananposition” hängande ut över aktern så mycket man orkar, samtidigt som man lyfter i framstroppen allt man förmår. Ingen skön position, speciellt då man måste vara mycket vaksam på alla shop så inte brädan dyker rakt ner på öronen. Men detta är ju problem man stöter på sedan man kommit en bit på väg och det går ju att byta upp sig. Satsa på en sent tillverkad Astro i så fall, de hade fotstroppar o mastskena längre fram om jag kommer ihåg rätt. Njaaää, kanske inte. Det var kanske trimbox de fick…?

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juni, 2002 vid 06:20

Nostalgi! Jag minns fortfarande känslan första gången jag fick upp min Bic Astro Rock i planing med bägge fötterna i stropparna på Åland för tio år sedan. Helt OK bräda men du behöver väl knappt köpa en, borde gå att få så gott som gratis!
    /Seasurf

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bic Astro Rock

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.