Senaste nytt Forums Vågsurfing Bic, suger eller inte?

• patrikol

Medlem
    20 juni, 2005 vid 14:40

Du kan köpa så gott som vilket stort märke som helst eller en custom bra allihopa utom Bic så det är bara att välja och vraka.
    Dom flesta proffs kör numera på 38-40 cm breda brädor och det passar bäst även i början så ta en som ligger runt 130/40 så blir du säkert nöjd.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2005 vid 16:39

Varför så imot bic. Krävs en förklaring. smile.gif

• ove226

Medlem
    20 juni, 2005 vid 17:04

jag tycker dom är klockrena jag.
    i.of så känns det lite pråm, svänger inte så bra o väger lite mer än andra. men hållbarheten knäcker ju allt annat.
    här i gävle trakterna är det i princip bara sten o då är det klockrent med en bic. kör själv en natural surf 7.9 o har haft riktigt roligt med den.
    kommer troligtvis ha lika kul på den ett bra tag till…

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2005 vid 17:13

6´7″:an verkar vara helt ok tycker jag och inget problem med svängarna.

• svinet

Medlem
    20 juni, 2005 vid 19:35

Hålbarheten är grym!

• patrikol

Medlem
    20 juni, 2005 vid 22:41

Många år sedan så krängde man en för liten kite med en Bic bräda som var av modell windsurfing pråm!
    Dom stackarna som skulle lära sig med dom grejorna hade det inte lätt!

Har sett deras 05 kiteboards verkar ligga ganska långt efter men jag har inte själv prövat dom så som alltid skall du så klart prova grejorna först och stämmer det för dig så är det ju det som gäller och inte vad någon annan säger.
    Har inte sett en enda Bic kiteboard här i södra Sverige på säkert 4a år så dom är nog inte så vanliga i Sverige numera.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2005 vid 10:24

Patrikol: grabben snackar ju om vågsurfingbrädor så han bryr sig nog inte om info ang kitebrädor.

Som nybörjarbräda är väl en Bic helt okej. I början behöver du ju bara något att föröka hoppa upp på och då duger det mesta. Det som är bra med Bicen är att den är gjort av nån hårdplast vilket gör att den är i stort sett omöjlig att dinga.
    Bättre brädor är gjorde av glasfiber och polyester oftast vilket gör dem väldigt ömtåliga.

Satsa på en Bic om du aldrig testat surfa alls förr, storlek beror på hur stor du är. När du tycker den är skit så köper du en ny bräda bara. Bic är lätt att sälja beg.

/Lars

• patrikol

Medlem
    21 juni, 2005 vid 13:28

Ja va fan chattrar jag om här. blush.gif Brukar bara titta och lära här blandade ihop trådarna glöm vad jag sade handlade ju om kite och inte vågsurfing! Sorry! blush.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2005 vid 20:36

np smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juni, 2005 vid 11:29

Har en Bic 7´9 Natural surf. Med leash och ny boardbag. Använd 5ggr förra sommaren i platt vatten!! 3000:- patrik_c@hotmail.com

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications