Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Bic, suger eller inte?
- 

Bic, suger eller inte?
Publicerad av anonym-anvandare på 20 juni, 2005 vid 12:25Är Bic dåligt för nybörjare. Har hört här på forumet att det suger, men farför? Gör dom inga bra brädor?
Vad finns det annars för bra brädmärke?anonym-anvandare svarade 20 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar - 
			10 Svar

- 
Du kan köpa så gott som vilket stort märke som helst eller en custom bra allihopa utom Bic så det är bara att välja och vraka.
Dom flesta proffs kör numera på 38-40 cm breda brädor och det passar bäst även i början så ta en som ligger runt 130/40 så blir du säkert nöjd. - 
jag tycker dom är klockrena jag.
i.of så känns det lite pråm, svänger inte så bra o väger lite mer än andra. men hållbarheten knäcker ju allt annat.
här i gävle trakterna är det i princip bara sten o då är det klockrent med en bic. kör själv en natural surf 7.9 o har haft riktigt roligt med den.
kommer troligtvis ha lika kul på den ett bra tag till… - 
6´7″:an verkar vara helt ok tycker jag och inget problem med svängarna.
 - 
Många år sedan så krängde man en för liten kite med en Bic bräda som var av modell windsurfing pråm!
Dom stackarna som skulle lära sig med dom grejorna hade det inte lätt!Har sett deras 05 kiteboards verkar ligga ganska långt efter men jag har inte själv prövat dom så som alltid skall du så klart prova grejorna först och stämmer det för dig så är det ju det som gäller och inte vad någon annan säger.
Har inte sett en enda Bic kiteboard här i södra Sverige på säkert 4a år så dom är nog inte så vanliga i Sverige numera. - 
Patrikol: grabben snackar ju om vågsurfingbrädor så han bryr sig nog inte om info ang kitebrädor.
Som nybörjarbräda är väl en Bic helt okej. I början behöver du ju bara något att föröka hoppa upp på och då duger det mesta. Det som är bra med Bicen är att den är gjort av nån hårdplast vilket gör att den är i stort sett omöjlig att dinga.
Bättre brädor är gjorde av glasfiber och polyester oftast vilket gör dem väldigt ömtåliga.Satsa på en Bic om du aldrig testat surfa alls förr, storlek beror på hur stor du är. När du tycker den är skit så köper du en ny bräda bara. Bic är lätt att sälja beg.
/Lars
 - 
Ja va fan chattrar jag om här.
 Brukar bara titta och lära här blandade ihop trådarna glöm vad jag sade handlade ju om kite och inte vågsurfing! Sorry! 
 - 
Har en Bic 7´9 Natural surf. Med leash och ny boardbag. Använd 5ggr förra sommaren i platt vatten!! 3000:- patrik_c@hotmail.com

Logga in för att svara.