Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bic techno 152,

• bic techno 152,

Publicerad av fred_de_man på 23 april, 2005 vid 08:22

tja!
    har prackat på min polare en bic tecchno bräda på 152 liter från år 2000 som han betalade 2300 för. Jag anser att det e en bra nybörjarbräda som går att ha ett bra tag innan man ”växer” ur den. skulle vara tacksam för några kommentarer om priset och egenskaper etc.
    tack på förhand!

jonasp svarade 20 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jonasp

Medlem
    23 april, 2005 vid 08:59

Jag hade en techno 283,som den eg heter.
    Jag hade carbon modellen, dvs den som är grå och är byggd som en vanlig bräda och dessutom hade deep tuttle itället för trimbox.Annars är de likadana i shapen. Saknar den på lättvindsdagar men den överlappade för mycket med min andra bräda.

Den blåa technon är byggd med ett plastlager ytterst vilket gör den lite tyngre men tåligare. trimbox är lite svårare att hitta fenor till men det går om man letar lite.
    orginal fenan funkar ända upp till 9,0 men en större fena kring 50 är kanske bättre då.

Technon är stor och passar bäst på plattvatten med segel från 7,0 och upp till drygt 9. Jag har seglat 6,0 som minst men då är det studsigt och brädan lyfter till o från, kanske funkar bättre med mindre fena?
    9,0 formula är det största jag hade på den vilket funkar bra och den planar i väldigt svaga vindar.

Håller med dig om att den funkar länge. med 9,0 på så funkar den som freerace men se till att sätta stropparna längst ut o längst bak när man ska pressa lite mer.
    priset är väl ok om brädan är i bra skick-som på alla brädor med plastlager så ska man hålla koll på skarven så den inte släpper.
    egenskaper: lättvindsbräda, mycket lättgippad, tar rätt bra höjd, studsig i chop.

Sammanfattning: bra nybörjarbräda som även funkar för bättre seglare.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications