Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing big techno 273

• big techno 273

Publicerad av anonym-anvandare på 9 juni, 2004 vid 19:11

Hej. Jag har surfat på ”pråm” i 3 somrar och letar febrilt efter nåt nyare och roligare. hur är en techno 273 på 125 liter tror ni? är den lättseglad eller svår? väger ca 75 kg. går den surfa på om man inte kan vattenstarta eller är det såpass att jag kan stå upp på den och lyfta segel?

skarabe svarade 21 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nordgren

Medlem
    9 juni, 2004 vid 19:12

Japp den går att dra rigg på, låter som en vättig instegsbräda för dig. smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2004 vid 19:19

Okej, kanske ska slå till på en sån då! har du haft en själv? något du kan säga om den? kanske blir lite omställning från att ha surfat på en 330 cm lång pråm på okänd volym. lite annan stabilitet och så. svårare att segla utan centerbord?

• Knatte

Gäst
    10 juni, 2004 vid 04:54

Jag har själv denna brädan och den funkar bra att fortsätta med, ifall man inte har så stor vana. Då den har en bredd på 64 cm.
    Men visst kommer det bli skillnad i stabilitet och framförallt i höjdtagning jämnfört med en 330 bräda.
    Men det är definitivt en bra bräda att gå vidare på grin.gif

Den är definitivt en dröm att segla på, jämnfört alla så kallade ”nybörjarbrädor” som börjar synas hör på konfen och blocket wink.gif

• nordgren

Medlem
    10 juni, 2004 vid 05:59

Som knatte säger så kommer det ju vara en viss skillnad jämfört med ding pråm, men det är ett bra steg att ta.
    Själv tog jag steget från pråm till en 135 ltiers bräda på 60 cm bred (jag väger 98kg) vilket kan jämföras med din, även fast din är lite bredare.

• skarabe

Medlem
    10 juni, 2004 vid 08:58

Hola!
    Jag har själv haft en sådan och tyckte den var klockren att forsätta med. Visst kommer det att kännas vingligt och konstigt i början, precis som det kommer att göra första gången du kör vågbräda på 80 liter första gången (om ett år?)! Det kommer att ge dig ett rejält kunskapslyft och det blir mycket roligare att segla. Inget att tveka på!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications