-
Bil vs flyg på surfresan?
Tror rubriken säger allt. Jag förutsätter såklart att man åker till nåt ställe dit det går att köra bil.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bil vs flyg på surfresan?
Tror rubriken säger allt. Jag förutsätter såklart att man åker till nåt ställe dit det går att köra bil.
Hörde av en kollega att flyg i genomsnitt drar 0,4 l/mil per passagerare. Måste dock kollas upp noggrannare.
Med den kalkylen så är det bättre att åka själv i en VW Lupo 3L iaf (om man får in prylarna i bilen), är man två eller flera så kan man ha större bilar.
@fastforward 471630 wrote:
Hörde av en kollega att flyg i genomsnitt drar 0,4 l/mil per passagerare. Måste dock kollas upp noggrannare.
Med den kalkylen så är det bättre att åka själv i en VW Lupo 3L iaf (om man får in prylarna i bilen), är man två eller flera så kan man ha större bilar.
om du tänker ur miljösynpunkt, så måste du dessutom räkna med att flyget använder ett annat brännsle (fotogen om jag inte missminner mig?) och att avgaserna släpps ut på en högre altitud, där atmosfären är mycket känsligare.
Så länge man ska resa inom europa tror jag helt klart att bil är det bästa alternativet. tåg hade ju varit lite meckigt men surfgrejjer kanske…
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser