Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder från Björlanda idag
-
Bilder från Björlanda idag
Publicerad av Knatte på 12 juli, 2003 vid 11:59Skickar över några bilder från Björlanda idag.
Det blir ju lite smått med digitalkameran, men det syns ju i alla fall vad det handlar om
Bilden är från ”speedrakan” inne mot store Uddsviken.JOHN_J_RAMBO svarade 22 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Knatte
Gäst12 juli, 2003 vid 12:00Mer bilder..
-
Knatte
Gäst12 juli, 2003 vid 12:02..
-
Knatte
Gäst12 juli, 2003 vid 12:03.
-
Ser fint ut!
Vi var många som körde i F-bäck, både innanför skären och på fjärden. enligt mätaren låg snittvindar på 13-15m/s. Ute på fjärden var det lite svårgippat(om man inte släppte ut så kunde man ofrivilligt hoppa från en vågtopp till en annan, mitt i gippen -läskigt).
Innanför var det rena drömmen, har aldrig förr satt helt rena fullfartsgippar på windtechen och det är mycket tack vare att man kunde ladda fullt med 6kvadratarn på helt platt vatten in i gippen -härligt!
Provade att ladda fullt på slören i vågorna en gång vilket var lite otäckt eftersom man hoppade över varannan våg och ett par gånger nästan 2vågor i medvind och slutade med noll-kollkrasch liggades under seglet ikrokad utan att kunna kroka ur (hade roterat 1-2 varv i förhållande till bommen).
fick faktiskt lite panikkänsla och svalde en del vatten
innan jag kunde flippa över seglet, så jag kunde se vilket håll jag skulle ”rotera ur på”.
Har de erfarna vågseglarna något tips på hur man snabbt och säkert tar sig ur såna här nojjiga situationer
, kan tänka att det händer emellanåt när ni roterar i luften och blir tvättade i landningen.
PS körde 6kvadrat vilket var lite väl bra för mina 70kg ibland -vad körde ni i Björlanda? -
Hehe, känner igen mej. Blir grymt choppigt utanför fiskebäck. Knäckte ett revben i en kraschad fullfartsgipp där för ett par år sen. For rätt in i bommen med bröstet. Lite panikkänsla då med när jag tappade andan och det gjorde ont som fan.
Men man får tänka att man klarar stanna ett rätt bra tag under vattnet bara man håller sej lugn… -
Knatte
Gäst13 juli, 2003 vid 11:55Jag tog bara fotografier igår..
Är precis nyoperad och måste hålla mig från surf i minst 2 månader
Men jag tror att de körde mellan 4.5- 5.5 kvm beroende på kunskap och vikt
Men det var lite vågor utåt starthuset, men inget jämnfört med Apelviken/Ringnäs direkt
-
TJOHO!
Du väckte en kännsla hos mig när du berättade om din panik kännsla under vattnet
Körde ju i Apel igår, drog ut en ganska bra bit från själva stranden o körde bland dem bamsiga dynisarna rikitgt kul!!
Brände ner längs vågen som var stooor,fick upp bra fart o fick felskär, hamlade i precis samma sitts som du, antar jagTrode faktiskt att jag skulle tuppa av innan jag fick luft igen, flög framför brädan vred runt mig med seglet o satt fast, hur jag än vred o försökte komma upp satt jag fanimej fast, o väl när jag kom loss vill man ju gå rakt upp mitt i paniken, drog då rätt upp i seglet..letade förbrylt efter någon utav seglets kanter så jag fick en hum om var jag var..Var nog så panikslagen i vattnet så jag inte fick klart för mig vart jag var hän
Låg ett bra tag på brädan o flämtade ut med en puls på 500.Har en lösning för detta, o jag fattade inte varför dem inte gjort så från början med dessa sele krokar????
Som lösning skall jag bända ut kroken så det smalnar av till toppen o inte tvärt om..
Alltså att mera som ett V, ni förstår kanske.
Det borde ju bli fan så mycket bättre.
Nu är det ju tvärt om, fetast där seletampen är, o smalnat av innåt.
Tvärt om skall det va,så tampen kan glida av lätt..
eller va tror ni?
Någon som har en bättre ide.
Detta är dock enda gången det hänt, men jag tänker inte hamla där igen.MiNDRE ATTiTYD MERA SURF
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst13 juli, 2003 vid 13:19hm..va fel det kan bli

aja, nu e det rätt iallafall.
DANKE!
Logga in för att svara.