Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder från Halmstad idag
-
ännu en gång störtsköna pix… hmm apel va röv nice med men fan jag måste verkligen fixxa nya segel… :'( kan inte påstå att det är någon vidare njutning att köra med min 3,7’a från 96 i söndags…. :S
-
Najs shitt!!!
Det var juh sjukt snygga bilder och trix, och ställe!!!Det är helt klart, jag bor på helt fel ställe…..
Aldrig avis, lovar.
Ha d gött
-
Vågorna i Malen är betydlig renare, inte så schoppigt!
Filmen därifån i helgen är beviset, men tyvärr så kan jag inte lägga in den! Halmstad är bra men Malen(Båstad) är bättre! -
Malen är sjukt bra om det går av, som i onsdags. Episkt!!! Men inte kan malen varit stort på söndagen då dessa bilder togs?
-
Västligt till nordväst (alltså samma som ringenäs fast babord) och det måste enligt min smak blåsa över 12-13m/s annars är det ganska ”platt”
5,3/5,7 segling i malen ger inga vågor ner mot 5,0/4,5 börjar det bygga vid 4,0 blir det stort och fint! -
OK tack! Då testar jag vid nästa NV och 4.5-4.0. Gillar ju babord…precis som i SA.
-
Japp det är gött att kunna välja bog ibland, det funkar bättre vid västlig kuling än ringenäs, så inte bara nv, kan dock vara lite byigt längst in men då skiter man i att segla där….
200 längre ner ligger rivieran där kan man oxå gå, lite sämre vinkel vid väst men bättre vid nv och mer tryck.
Fan jag vill segla vågor, missade hela helgen då man satt i tält och frös
-
s220hjärnceller. Gör reklam om dina egna vatten ist om du vill ha hönsen dit…
-
Vad ville du?
Är du en sån inbiten cool local som mitt är mitt och ingen annans så behöver du inte svara då vet jag.
Annars så förstår jag inte riktigt, du kanske kan förklara din poäng… -
Massor av plats i malen!
Mina erfarenheter är att det kan vara tokplatt i malen vid västligt om det inte som du säger blåser apa.
Storleken har sällan kunnat mäta sig med ringenäs(utm i onsdags) men oj vilken vinkel och barbord. I like -
Visserligen kan man ju förstå att ”locals” vill ha sina spots för sej själva. Men det känns ju mer motiverat där det verkligen är trångt, som några av våra bryt här uppe. Vid de milsvida stränderna kring Hstd/Båstad lär det ju aldrig bli någon trängsel att tala om. Så gnället beror väl snarare på de sedvanliga attitydproblemen som vissa ”locals” dras med.
-
Välj Rivieran (ca 1km öster om Malen) där kommer vågorna och vinden längre in !
Logga in för att svara.