Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder: Läjet 2009-06-14

• Bilder: Läjet 2009-06-14

Publicerad av sourra på 14 juni, 2009 vid 21:39

Lite avlägsna motljusskott från brassestolen:

1. Neven – Driveby
    2. Pepä – Nosegrab
    3. Nils – Pop
    4. Pepä – Boots-issues
    5. RGB
    6. Pepä – Flat 3-ish
    7. Wacko – Tailpress
    8. Wacko – Dragging
    9. Wacko – Roll to revert
    10. Nevich – Också roll to revert (inte helt 100 klippning men vaf…)

jonaish svarade 16 år, 4 månader sedan 12 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • neven

Medlem
    14 juni, 2009 vid 21:46

Vilken fantastisk dag det var! Sjukt kul fast jag typ inte satte nåt…

• sourra

Medlem
    15 juni, 2009 vid 07:11

Nästa gång får ni släpa ut mig nånstans där jag får bättre ljus. Ankra en gummibåt kanske?

• wakenils

Medlem
    15 juni, 2009 vid 11:59

vi kan bära ut något och bygga en liten plattform en bit ut… en flotte lär bara gunga
    var aningens o-sugen på att vurpa längst in, grym session trots aningens mycket tryck i 11an…

wakestilpoliserna: är det godkänd vinkel på kiten i min roll to revert (näst sista bilden) eller ska den vara lägre?

• curry

Medlem
    15 juni, 2009 vid 12:47

bra vinkel! men du KAN ju ha den lägre, speciellt i en roll-revert. Najs att se wakestyle representing on da westcoast!
    Så länge man inte dinglar så spelar inte vinkeln på kiten någon större roll tycker jag…fast man dinglar ju oftast om man har kiten högre än 45…:D

• pepa

Medlem
    15 juni, 2009 vid 14:38

Ja sjukt fin dag som vanligt i Läjet, synd bara att nordan ville blanda sig i leken lite grann. Blev ju fina bilder trots att du hade det läget du hade tycker jag.

Nils du kör alltid med kajten fint o lågt 🙂

• wakenils

Medlem
    15 juni, 2009 vid 21:25

pepe jag hämtar inspiration från dig, du har sjukt nice stil, såg inte så mycket igår men i lördags var jag impad!
    curry, jag får bättra mig o sänka den lite… mer som bild 3
    kan det bli lite väst veckan tro? om knäna håller… höll på att bli av med dom på en doubleup idag, men det är normalt att det gör lite ont inuti knät va? =)

• hengo

Medlem
    17 juni, 2009 vid 09:03

Snyggt! ser ut som kiten är lågt ja

man ska inte glömma bort att skenet ofta kan bedra och att kiten många gånger är lägre än vad det ser ut som. Kanske inte just på denna kameravinkeln dock.

• jonaish

Medlem
    17 juni, 2009 vid 09:39

Vem har ztörzt znäckzamling mellan haze å nizze nurå? 😉

naiiz zourra!!!!! KILLA!!!

• skotten

Medlem
    17 juni, 2009 vid 15:38
    WakeNils;553491 wrote:
    pepe jag hämtar inspiration från dig, du har sjukt nice stil, såg inte så mycket igår men i lördags var jag impad!
    curry, jag får bättra mig o sänka den lite… mer som bild 3
    kan det bli lite väst veckan tro? om knäna håller… höll på att bli av med dom på en doubleup idag, men det är normalt att det gör lite ont inuti knät va? =)

I think Nils is better than he thinks he is himself.

• sourra

Medlem
    17 juni, 2009 vid 16:44

C’mon you Kilt-Clit, he’s cocky enough without you stating the obvious =)

• above_the_law

Medlem
    17 juni, 2009 vid 17:12

Myspys grabs:-)!
    Imorgon blir det fullt järn i Läjet igen!!!
    Har snackat med Robban på http://www.stoneandwater.se, som antagligen kommer ner ca 15.
    Now he has a waterbag, moooohaaaa!
    Peace Love & Understanding i en härlig symbios av wacko moves n sensemilia vibes in Da Lejet:-)!

• pepa

Medlem
    17 juni, 2009 vid 20:27

Wacko var ni ute och åkte wake? Med riktig båt?? Hoppas knät är bra imorgon igen för då bäre av!

• wakenils

Medlem
    17 juni, 2009 vid 22:03

jepp var ute i måndags och idag… jag vill bara ut o lattja lite men idag var det extra mycket last i x45an som gällde… fick hålla igen men ändå flög man som en vante… knät håller än men det är inte som det ska, kommer ner och bombar läjet imorgon tror jag, ev. kan det bli kickersession på skrea, ska vidare dit sen
    när kommer du ner pepä?
    gött med fotografer i vattnet!
    tack skotten… är det så illa sourra? kan ju ta på mig hatten och öka några snäpp =P
    joniazz jag har fickorna fulla, bara att komma o köpa

• yann

Medlem
    18 juni, 2009 vid 06:14

Börjar se ett mönster med bindningar och knäproblem… Ta det lugnt med knäna så ni slipper göra Sourra sällskap på stranden. Vart körs det idag?

• sourra

Medlem
    18 juni, 2009 vid 09:13

Som nån skrev i en annan tråd – det är inte bindningarna i sig som är problemet, det är hur man åker. Men det såklart, jämfört med strapless så är de ju farligare.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications