Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bilder: Läjet 2009-06-14
-
Bindningarna i sig är ju farliga då du inte kan vrida knäet om du får ett ”fel” skär. Då foten sitter fast. Du kan väl jämföra wakebindningar med snowboardbindningar eller hur? Och dessa är då där för dåliga knän.
I alla fall enligt läkaren jag pratade med sade at jag skulle undvika sånt som foten sitter fast i.
-
sourra;553996 wrote:Som nån skrev i en annan tråd – det är inte bindningarna i sig som är problemet, det är hur man åker. Men det såklart, jämfört med strapless så är de ju farligare.
Det är inte vapen som dödar det är människor
-
Helt korrekt Farfar. Det är inte vapen som dödar människor, det är ättestupan.
-
Jag har ingen statistik men personligen så känner jag mig tusen gånger tryggare för knäna i bindningar jämfört med stroppar. Det värsta som jag tycker kan hända ur vridsynpunkt är ju att en fot lossar och brädan funkar som drivankare och vrider till knät, vilket är bra mycket mer benäget att hända med stroppar jämfört med bindningar.
Sen har jag svaga fotleder (nej inte handleder … :-)) också så ibland i hårda landningar så känns det som att ankeln ligger ganska pyrt till i stroppar också. Icke så i bindningar.
Och det här är ju bara skademässiga benefits av bindningar. Sen att du kan kanta bättre och få schysstare pop gör ju sitt också. Men jaja, alla får köra vad dom vill.
-
kvabbso;554005 wrote:Det är inte vapen som dödar det är människor

-
WakeNils;553928 wrote:när kommer du ner pepä?
Kommer nog ner vid fem, med Neven. Är du kvar då?
Idag ska dessa babies testas!
-
Jesh, Ronix One äre. Känns som de stoppat in små luddiga moln i dem.
-
Nån som vill köpa bräda å boots, bara kom å köp! skit billigt oxå!
-
jonaish;554045 wrote:Nån som vill köpa bräda å boots, bara kom å köp! skit billigt oxå!
Skit billigt? Man kan ju skita gratis i skogen vettja!
-
sourra;554063 wrote:Skit billigt? Man kan ju skita gratis i skogen vettja!
Det är bajs att torka sig med handen!
Logga in för att svara.