Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bilder på Instinct Sport -08
-
Bilder på Instinct Sport -08
Publicerad av wakenils på 21 december, 2007 vid 11:31Några bilder på prototypen i denna tråd:
http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2344131&postdays=0&postorder=asc&start=40skotten svarade 17 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Precis som förra året så är utseendet inte så sexigt men jag är helt säker på att (precis som förra året (å året innan)) dessa ligger ett halvår före konkurrenterna.
Februari blir intressant…
nic
-
Tycker den ser ut som 07… Eller har de gjort något nytt Jens? Utseende mässigt så ser de lika ut. Med andra ord så ligger de efter i designen 😉
//H
-
Ryktades att det var bara lite ändringar på bomen, typ ändarna skulle vara bättre anpassade till de som gör kiteloopar och håller händerna ända ute etc.
Vi får väl rapport från Mårten i SA när han får sina!
-
Haze;434944 wrote:Tycker den ser ut som 07… Eller har de gjort något nytt Jens? Utseende mässigt så ser de lika ut. Med andra ord så ligger de efter i designen 😉
//H
Varför är det att ligga efter om man behåller ett vinnande koncept 😉
Det är nog större skillnad än bara bommen. Kiten har blivit mycket lättare. Säkert det faktum som kommer att skilja mest från konkurrenterna, och som de inte kommer få till innan 2009. Å det finns flera positiva och intressanta egenskaper det medför som säkerligen kommer luftas en hel del här kommande månader.
nic
-
@nic 434949 wrote:
Varför är det att ligga efter om man behåller ett vinnande koncept 😉
Det är nog större skillnad än bara bommen. Kiten har blivit mycket lättare. Säkert det faktum som kommer att skilja mest från konkurrenterna, och som de inte kommer få till innan 2009. Å det finns flera positiva och intressanta egenskaper det medför som säkerligen kommer luftas en hel del här kommande månader.
nic
Har kiten blivit lättare??? Och var har det med designen att göra? Förstod att du skulle nappa det uppläget. Att den har blivit lättare är väl en annan sak än design??
//H
-
-
@Haze 434944 wrote:
Tycker den ser ut som 07… Eller har de gjort något nytt Jens? Utseende mässigt så ser de lika ut. Med andra ord så ligger de efter i designen 😉
//H
Halva kitevärlden ligger efter i design. Jag menar tribals och flames var ju några år sen det var hett. Nuförtiden ser man det dock mest i svanken på tjejer från Hisingen …och på diverse kiteprylar!
Ozone gör inte världen snyggaste kites men de har sina prioriteringar helt rätt till skillnad från vissa andra. Fokus ligger på prestanda och kvalité. Designen är kanske för enkel och sparsmakad för en del. Personligen tycker jag känslan ska styra ens kiteköp och den får jag utan några tacky screentryck på duken. En trevlig färg, lite sol, vind och vågor räcker för mig. :rolleyes:
-
@nic 434995 wrote:
Just det var inte svar till dig utan till Hbgkitare inlägget innan.
Var det därför du citerade mitt svar alltså???
😉
Och vad är det vinnade konceptet då? Förrutom att de är från Frankrike??
@nic 434995 wrote:
Det är nog större skillnad än bara bommen. Kiten har blivit mycket lättare. Säkert det faktum som kommer att skilja mest från konkurrenterna, och som de inte kommer få till innan 2009. Å det finns flera positiva och intressanta egenskaper det medför som säkerligen kommer luftas en hel del här kommande månader.[/URL]
Väntar fortfarande på svaret varför en lättare kite är bättre. Borde den inte bli ömtåligare oxå då? Och om det finns negativa egenskaper då? Kommer de oxå att luftas??
-
@Yann 435088 wrote:
Halva kitevärlden ligger efter i design. Jag menar tribals och flames var ju några år sen det var hett. Nuförtiden ser man det dock mest i svanken på tjejer från Hisingen …och på diverse kiteprylar!
Ozone gör inte världen snyggaste kites men de har sina prioriteringar helt rätt till skillnad från vissa andra. Fokus ligger på prestanda och kvalité. Designen är kanske för enkel och sparsmakad för en del. Personligen tycker jag känslan ska styra ens kiteköp och den får jag utan några tacky screentryck på duken. En trevlig färg, lite sol, vind och vågor räcker för mig. :rolleyes:
Vilka menar du då då??? Som inte prioterar rätt alltså?
Och vem vet om flames är inne nästa år… (har sett massa skidor med flames tex.)
Och vem vill vara med en tjej från hisingen.
Och för den delen.. Är Dalen fortfarande ett hemligt spot. Eller gäller den saken bara på surfsverige??? Då filmen ligger uppe här….
Hihihihihihihihihi
Öl är gott efter en dag med minus 7 och 40 cm orört. UTAN kite…. Och 1500 meter fallhöjd…
-
Dalen slutade nog vara en hemlighet när vindsurffilmen med massa bilder därifrån kom ut… Var det två år sen?
-
Nja enligt vågsurfarna så är det en riktigt välbevard hemlighet 😉
-
Haze;435091 wrote:Var det därför du citerade mitt svar alltså???
😉
Och vad är det vinnade konceptet då? Förrutom att de är från Frankrike??
Väntar fortfarande på svaret varför en lättare kite är bättre. Borde den inte bli ömtåligare oxå då? Och om det finns negativa egenskaper då? Kommer de oxå att luftas??
Är det kokain eller lössnö i backarna där du e.
Första meningen var till dig.
Andra stycket var till killen precis innan. Det kan inte vara så svårt.Jag ska snart förklara poängen med lättare kites. Men kitarna kommer inte förrän i februari. Så precis som inför tomtens besök får du ge dig till tåls. Just nu är jag bizzy med julstök.
God Jul,
nicPS: En liten teaser i alla fall, en tung kite som krashar sliter mer på materialet än en lätt kite. Du har felaktigt tagit för givet att materialet gjorts tunnare för att göra kiten lättare.
-
Grabbar grabbar, det är ju jul. Va lite snälla mot varann nu…
-
@nic 435106 wrote:
Är det kokain eller lössnö i backarna där du e.
Första meningen var till dig.
Andra stycket var till killen precis innan. Det kan inte vara så svårt.Jag ska snart förklara poängen med lättare kites. Men kitarna kommer inte förrän i februari. Så precis som inför tomtens besök får du ge dig till tåls. Just nu är jag bizzy med julstök.
God Jul,
nicPS: En liten teaser i alla fall, en tung kite som krashar sliter mer på materialet än en lätt kite. Du har felaktigt tagit för givet att materialet gjorts tunnare för att göra kiten lättare.
Skulle vara sjukt skoj att köra i 40 cm kokain tror jag… Dåligt glid bara:)
Hmm ser framemot att se den då… Det är alltså 2009 som släpps då eller 😉
God Jul på dig nic… Dags för norge snart för dig?
-
Haze wrote:Vilka menar du då då??? Som inte prioterar rätt alltså? Jag försöker hålla mig borta från pajkastning så jag låter bli att svara.Haze wrote:Och för den delen.. Är Dalen fortfarande ett hemligt spot. Eller gäller den saken bara på surfsverige??? Då filmen ligger uppe här….
Fattar inte vad det har med den här tråden att göra, eller ens det här forumet. Har heller aldrig sagt att Dalen är hemlig i vågsurfsammanhang men jag tycker att man ska respektera den stora majoritetens åsikt oavsett vad man själv tycker. Läs gärna igenom tråden du refererar till igen så ser du.
Logga in för att svara.