Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Billigast fenor till TT
-
Aha, jag förstår, så M6 i passande längd.
Kan du dra ett mail till andreas_wuopio@yahoo.se så får du en beställning inom kort. -
Lima-ko;615473 wrote:Ok, det låter bra, och de passar på i stort sett alla TT? Medföljer skruvarna?
Hålen stämde tyvärr inte på min Cabrinha Custom 2007, avståndet mellan hålen var någon mm för brett för att passa! Passade på en CrazyFly-bräda dock!
-
They do look niiice. I dig the whole mini-fin idea. OK – I’ll order a set too. There. Said it. / Dave
-
En tillverkar gör lite onödigt stora fenor tycker jag. Men dom jag har från Gadget är kärlek.. Håller svinbra och superbra.
-
Tyvärr är det ju så att vissa tillverkare envisas med att inte köra standardmått.
Lf har t.ex tum-skruvar men avståndet stämmer många gånger och då är det bara borra upp hålet lite.
Sedan kan det skilja mellan olika modeller från samma tillverkare, om det är wake eller kite osv.
Standard för de flesta är iaf cc på 38mm och det är det måttet jag använder mig av.
Kostnaden för mig för att tillverka fenorna är redan så hög att det inte är försvarbart att tillverka ett fåtal med udda cc-avstånd tyvärr. :frown:
Logga in för att svara.