Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Billigaste surfresan?

• Billigaste surfresan?

Publicerad av challq på 5 september, 2007 vid 16:04

Aloha!
    Har aldrig varit utanför Sverige på surfresa innan, men nu känner jag att jag vill iväg till värme och surfa.
    Jag undrar nu var och hur man ska åka för att det ska bli så billigt som möjligt?
    Vill inte behöva ta med mej egna grejer, så det är ett + om man kan hyra billigt där.
    Spelar ingen roll om hotellet är fint eller ej. Bara man inte blir våldtagen och mördad/nedslagen (Bulgarien) är jag nöjd.
    Maten ska heller inte vara särskillt dyr. Uteliv är ju ett plus men inget måste. 😉
    Så, har någon nåt förslag på en sådan resa, eller existerar dom inte längre? 😀

*Helst ska man inte behöva använda våtdräckt.

rasmus_w svarade 18 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    5 september, 2007 vid 16:08

Marocko?
    Sydafrika?

I marocko finns det uthyrningar men om det finns i sydafrika vet jag inte. Däremot har sydafrika rykte om sig att vara det billigaste man kan leva i.

Man kan också vara lite cynisk I-landsjävel. Ju fattigare land man reser till, desto billigare är det att leva där. Måste invånarna klara sig på en dollar om dagen så vet man att det går att leva så billigt där.

• challq

Medlem
    5 september, 2007 vid 16:16

Sydafrika låter ju rätt najs då. 🙂
    Kanske man ska satsa på nästa år, det känns som det krävs viss planering. 🙂
    Tänkte mej mer en sistaminutencharter där man kan slänga sej på flyget i övermorron (typ).
    Men ska börja undersöka det här med sydafrika, men då måste jag komplettera min utrustning en hel del (om det inte finns uthyrning), samt att fixa lagningen på brädan på ett sätt så att jag kan lita på den.
    Tack för tipset!
    Hur är vinden i Sydafrika förresten, och vilken plats/ställe ska man sikta på när man flyger?

• rasmus_w

Medlem
    5 september, 2007 vid 18:57

Bahia Feliz på Kanarieholmarna är väl inte fel men det är lite tidigt på säsongen för det.
    Sydafrika (runt jul) är väl känt för ylande 4.0-vind och stora vågor på havet plus plattvatten på sjön.

• challq

Medlem
    5 september, 2007 vid 22:39
    Rasmus_W;411980 wrote:
    Bahia Feliz på Kanarieholmarna är väl inte fel men det är lite tidigt på säsongen för det.
    Sydafrika (runt jul) är väl känt för ylande 4.0-vind och stora vågor på havet plus plattvatten på sjön.

Okej, men vart i Sydafrika är det man reser då? 🙂

• rasmus_w

Medlem
    7 september, 2007 vid 02:16

Kapstaden.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Billigaste surfresan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.