Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bindningar????
- 
		Bindningar????Publicerad av bates på 14 november, 2004 vid 14:47Problem med att hitta en bra bindning…funderar på Martin experience M1…nån som har erfarenhet av dom..verkar lite stötkänsliga, o e de stora nog för skor i detta vinterland martent svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
- 
			8 Svar
- 
Svar till: 
 Problem med att hitta en bra bindning…funderar på Martin experience M1…nån som har erfarenhet av dom..verkar lite stötkänsliga, o e de stora nog för skor i detta vinterland [/ QUOTE ] Har sett dom i ”action” och dom verkar bra… 
 skönt att kunna ändra om man vill sitta tajt eller löst under åkning 
 MEN dom e på tok för små!!! går inte att justera upp så dom passar med skor utan att modda 
- 
va kass. känns som det e de dom kan sälja på här uppe ju, att dom e lätta å byta mellan sko eller inte. 
- 
Konstigt, jag har et par såna nu å provade dem idag på mina dakine pads. Funkar kanon. Man kan ju göra dem riktigt stora (å jag föredrar ha fötterna lite löst i=extra stora) så jag fattar inte vad du menar med att de inte skulle passa med skor. Jag har provat en hel del bindningar man kan ställa om storleken på och dessa är de enda som jag sett som verkligen fungerar. Andra bindningar drar ändå ihop sig fast man vill ha de stora och så är det som ni säger att många är gjorda för barfotasurfing på nån söderhavsö och är för små. Jag gillar Martin experience M1 skarpt. Hälsningar, 
 nic
- 
Jag har nog fel! 
 Dom jag såg, vid ”tjurudden” i somras, gick inte att justera upp så mycket(enligt han som ägde dom) men det kanske berodde på att det var tjocka pads på brädan!? men jag gillar skarpt att det är så enkelt att dra åt/släppa  
- 
komforten då…spänns dom in med jämt tryck över hela stroppen??…..  
- 
Walle: De kanske har marknadsanpassat sig 😉 Komfort: tja, de sitter gött 🙂 Äh, de kostar ju dubbelt så mycket som andra bindningar men om kitesurfing e din grej å du har pengarna så bjuder de på lite extra för den som vill kunna variera sig med att både göra board-offs och ändå i nästa stund kunna ha fötterna gjutna som i wake-bindningar. 
 Jag var nöjd med komforten i mina tidigare bindningar men ändå glömde jag av att jag hade nya när jag åkte idag å det e väl ok komfortbetyg. (Kanske att jag skulle kunna tänka mej lite mera ”duck-stance” i dessa, men det kanske bara var lite ovana. Har ju bara haft dem en dag…)nic 
- 
jag har precis införskaffat ett par… har inte provat men det som får mig att tänka är att det är en otroligt liten vajer som man drar åt, men det är nog inga problem att det håller är mer orolig för sand i mekanismen för det kommer man inte ifrån och det här sättet man släpper upp dom på känns som om man kommer att slita ut det där… plast mot plast känsla så åker man där o så plopp så har man en stor bindning.. men som sagt har inte testat dom än… och det krävs ett ”säsångs” test för att veta… 
- 
ha ha!!! du får vänta ett tag innan du kan testa dom!! så länge du dansar med gipset på!!  
Logga in för att svara.