Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bindningar = broken-shit
- 
		Bindningar = broken-shitPublicerad av hildingdude på 12 september, 2009 vid 19:19Fast set kanske inte riktigt stämmer men jag vet varför jag inte kör med bindningar. 
 För att efter 3 timmar så gick min bräda av på mitten bindningens platta gick sönder och min leach krok böjdes ut och blev helt rak :P.
 Frågan är!
 vilken bräda är 135×41 och pallar med bindningar?
 Vilka stövlar pajar inte efter 3 timmar?hildingdude svarade 16 år, 1 månad sedan 13 Medlemmar · 20 Svar
- 
			20 Svar
- 
Körde du med brädan som ankare och fullt tryck i kiten eller? 
- 
de e rätt gött att du inte klagar på att du har ont trots att du haft sönder saker som borde tåla några hundra kilo. 🙂 men har funderat på det med att det är sjukt noga med att skruvarna till bindningarna sitter ordentligt annars drar man nog sönder kvarsittande insert fint. Brukar ni köra med loctite? och i sådana fall vilken, svag eller medium? vill ju inte dra sönder brädan när man skruvar loss heller. 
- 
Hur många kör bindningar på pkra???? pwevv ,,ASDF??? ADSFAKK?? 
- 
Mina slingshot boots pallar allt! PB floyd 2008! Bud?! dock pallar hon inte mig, där för gör vi slut å nu finns hon till salu…. 
- 
Davids;575577 wrote:Kan ta dem för 500 spänn Jonaishkul kille, raise! 
- 
hildingdude;575466 wrote:Fast set kanske inte riktigt stämmer men jag vet varför jag inte kör med bindningar.
 För att efter 3 timmar så gick min bräda av på mitten bindningens platta gick sönder och min leach krok böjdes ut och blev helt rak :P.
 Frågan är!
 vilken bräda är 135×41 och pallar med bindningar?
 Vilka stövlar pajar inte efter 3 timmar?Finns nog bara en lösnig. 
 Dags att damma av gamle Guy och skicka ut honom i chaper boden, har man den bäste brädbyggaren(Windsurfing) som farsa så måste det gå att lösa. Med all den kunskap om både material och byggtekniker som han har så fixar han det.Om gubben gnäller att han har ont i axlarna så får du slipa själv med instruktioner från honom.
- 
LANGENS_KITE;575670 wrote:Finns nog bara en lösnig.
 Dags att damma av gamle Guy och skicka ut honom i chaper boden, har man den bäste brädbyggaren(Windsurfing) som farsa så måste det gå att lösa. Med all den kunskap om både material och byggtekniker som han har så fixar han det.Om gubben gnäller att han har ont i axlarna så får du slipa själv med instruktioner från honom.hehe han tycker jag knäcker för myckey brädor, han tycker inte att han har tid att bygga till mig med.. 
- 
Roland;575508 wrote:Hur många kör bindningar på pkra???? pwevv ,,ASDF??? ADSFAKK??Rick Jenssen från tyskland är ensam om de, han gör bara stoppet i Tyskland där han bor. Fast han är fett duktig 😀 Det har nog mer att göra med att dom som kör boots häldre gör film än tekniska tricks. 
- 
De flesta grejerna gar sonder nar man kor boots, that’s life 
- 
Trumpeten;575738 wrote:De flesta grejerna gar sonder nar man kor boots, that’s lifeBeror nog ffa på att skruvfästena sitter så lågt från varandra samt att bottenplattorna är så styva. Det gör ju att brädan inte kan flexa med en jämn böj utan får en brottkant där bindningen slutar. Borde man inte kunna sätta incets med mycket korta avstånd på brädan istället, borra hål i sulorna på bootsen, dra skruvarna rakt igenom bootsen med feeeta brickor och sedan såga bort dom gamla breda skruvfästena utanför själva boots-skalet…? Skulle nog kunna rädda en del brädor i alla fall. Ett alternativ vore väl en extra disk som flexar bättre med brädan men sitter benhårt i bindningens originalfästen, d v s med ett litet mellanrum mellan disk/bräda och Boot/bindning i ytterkanterna. 
- 
du kan satta dig ner och ta med handen pa bradans oversida och vika ur foten ur bradan, ratt effektiv nar man rakat satta pa sig en boot som ar for liten 
- 
min bräda gick inte sönder vid bootens platta den gick av under hälen så de hade inget med plattan att göra. 
Logga in för att svara.