Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bindningsupplysning
- 
någon som vet om ronix bindningar passar till en cabrinha custom -07?? 
- 
mardy;602752 wrote:någon som vet om ronix bindningar passar till en cabrinha custom -07??Alla wakebindningar passar på den, men GÖR DET INTE! 
 En mycket skön bräda men den har bara skumkärna.
 Jag knäckte min första dagen jag satte bindningar på den.
- 
mardy;602752 wrote:någon som vet om ronix bindningar passar till en cabrinha custom -07??Alla wakebindningar passar på den, men GÖR DET INTE! 
 Jag knäckte min första dagen jag satte bindningar på den.
- 
aj aj aj…. 
 Kan man bara ha bindningar till brädor som har träkärnor?
- 
mardy;602782 wrote:aj aj aj….
 Kan man bara ha bindningar till brädor som har träkärnor?Nä det finns många kitebrädor som håller bra utan träkärna. Jag har sätt många som kör bindningar på 07:an. Ville bara varna dig, för det är en fin bräda (lite ledsen att min är död). Träkärna är en bra sak att kolla efter om man vill ha en stark och flexig bräda. 
- 
ä-holm;602776 wrote:Alla wakebindningar passar på den, men GÖR DET INTE!
 Jag knäckte min första dagen jag satte bindningar på den.Jag har hört det där fler än en gång, så det stämmer säkert till största delen. Dock har jag fortfarande kvar min som exklusiv kicker/sliderbräda och den håller ihop finfint. Den klarade till och med att Wakenils lånade den och körde den med bindningar i ett par månader! Den har 8 tums inserts vilket nästan alla boots var anpassade för förr. Nu har många bootsmakare bytt till 6 tum vilket innebär att istället för att ha tre alternativ till bredden på stancen så har du bara ett, men ja de passar. Förutom Slingshots bindningar förstås, de ska ju vara lite speciella jämt 🙂 
- 
Pepä;602793 wrote:Jag har hört det där fler än en gång, så det stämmer säkert till största delen. Dock har jag fortfarande kvar min som exklusiv kicker/sliderbräda och den håller ihop finfint. Den klarade till och med att Wakenils lånade den och körde den med bindningar i ett par månader!Den har 8 tums inserts vilket nästan alla boots var anpassade för förr. Nu har många bootsmakare bytt till 6 tum vilket innebär att istället för att ha tre alternativ till bredden på stancen så har du bara ett, men ja de passar. Förutom Slingshots bindningar förstås, de ska ju vara lite speciella jämt 🙂 Tror du det är en dålig idé att köra brädan med bindningarna? 
 Ser ut som en -06 du har på bilden men den är väl ungefär samma bräda som -07?
- 
Pepä;602793 wrote:Jag har hört det där fler än en gång, så det stämmer säkert till största delen. Dock har jag fortfarande kvar min som exklusiv kicker/sliderbräda och den håller ihop finfint. Den klarade till och med att Wakenils lånade den och körde den med bindningar i ett par månader!Den har 8 tums inserts vilket nästan alla boots var anpassade för förr. Nu har många bootsmakare bytt till 6 tum vilket innebär att istället för att ha tre alternativ till bredden på stancen så har du bara ett, men ja de passar. Förutom Slingshots bindningar förstås, de ska ju vara lite speciella jämt 🙂 Slingshot har sedan 08 konverteringsplattor med alla bindningar så att dom passar på ”vanliga” brädor. 
- 
mardy;602860 wrote:Tror du det är en dålig idé att köra brädan med bindningarna?
 Ser ut som en -06 du har på bilden men den är väl ungefär samma bräda som -07?Du har rätt! Jag hade totalt missat 07:an. Skulle tro att min också är skum ja. Vågar inte uttala mig om du vågar eller inte 😛 
 Jaha då får jag omvärdera min Custombakgrund. Har haft 06 08 och nu 10 då!
- 
ä-holm;602867 wrote:Slingshot har sedan 08 konverteringsplattor med alla bindningar så att dom passar på ”vanliga” brädor.Där ser man! Fan jag går och väntar på att surfshopen.se ska rea ut sina 08 Response-brädor men de vägrar 🙁 
- 
Sjukt bra service från grabbarna på Froggy! Gator på väg hem i brevlåden:) 
- 
Beställde ett par Gator bindningar och tänkte slänga på min Cabrinha Prodigy, 
 iallafall tills jag har råda att köpa ny bräda. Bindningarna passar dock inte i hålen, några millimeter för smala hål (menar förstås smalt mellan hålen).Då är frågan ska man borra i bindningarna eller i brädan? 
- 
sourra;603212 wrote:BindningarnaBrädan är bättre. Genomgående hål och sedan bricka och mutter på undersidan, sitter hur bra som helst. 
Logga in för att svara.