Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bladders???
- 
		Bladders???Publicerad av jap på 25 augusti, 2003 vid 16:15Är det någon som vet var man kan få tag på Naish bladders? 
 Så billigt som möjligt…martin svarade 22 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
- 
			2 Svar
- 
Jag undrar detsamma. Har en trasig bladder på min AR5 -01. 
 Megmax i Gbg hade bara hela paket att sälja (alla bladders), och det skulle kosta över 2000:- Det är det ju knappast värt när bara en är trasig./Rickard 
- 
Är det en gammal sliten kite och en av småblåsorna är sönder, borde det ju gå att göra en egen bladder av pvc-tub till en mycket begränsad kostnad. Ventilen kan man ju ta från den gamla och sedan är det väl bara att limma dit den på rätt ställe. Sen bör det ju bli tätt om man trycker i lite lim och knyter ihop ändarna. Det bästa är nog annars att smälta ihop en svetsfog, men det är väl inget som man normalt sett kan göra själv. Kolla på http://www.geocities.com/reystos/inflatable/index.html för lite inspiration (lätt överspänd beskrivning kanske, men några bra idéer har han ju). Kanske ingen högpresterande bladder, men det räcker nog om det endast är en latta som är paj. Notera att jag inte har testat att göra ovanstående. Plasttub kan man tex få tag på hos Norrköpings Fuktteknik (tel 011-365688). 
Logga in för att svara.