Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blekingespots

• Blekingespots

Publicerad av styret på 23 februari, 2005 vid 23:06

Jaha. Det var då själva fan vad det motsatta könet kan få en till, har numera tjej nere i blekinge. Nu kommer man bli tvungen att åka till Karlshamn ett par gånger i månaden antar jag. så det är väl lika bra att börja reka spots direkt tänkte jag…

Vad finns det för bra spots i närheten? och lite längre ifrån också för den delen.
    vet att det seglas vågor i ronneby och torhamn men vad är det för riktningar och prognoser som gäller? hur tar man sej dit?
    freestyle då? några bra tips?

andra guttiga ställen.

jag måste veta så man iallfall kan få surfa lite där nere eftersom man garranterat kommer missa brosdagar här hemma för detta… men det är det iofs vrt… smile.gif

vinta_kestrel svarade 20 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • vinta_kestrel

Medlem
    24 februari, 2005 vid 10:38

Halloj styret, du blev väl så sugen att testa surfet i Ronneby så du skaffade en orsak till att komma ner och segla… wink.gif

Torhamn (Petersvik) är freestyle-spotet, S-V, helst SV. Ingen bra vågsegling på Torhamns udde (kan vara ok vid NO, men då drar vi till Öland. SV kan bli bra men då är Lindö bättre). Udden är dock strandskyddad och fågelsådningsområde…
    btw, Petersvik har samma fenomen som Haga, så apr/maj/jun kan det vara flera sekundmeter här jämfört med Ronneby.

Ronneby – Aspan på sommaren vid ev. SV-V bris (dock sällan bra) för freestyle, annars Lindö för vågor (året runt, SO-V) och även freestyle (vid ren O eller V). insidan av Lindö är plattvatten innerst och dyningar/större chop halvägs ut på udden. Lindö udde är också strandskyddad, fågelskådningsområde och naturskyddsområde – alltså är man snäll mot naturen när man är där… wink.gif

Karlshamns surf känner jag inte till. Annars har du ju Sandviken borta i sölvesborg och nån sjö där i närheten. Olandersson kan området i västra Blekinge bättre.

Välkommen till Blekinge wink.gif

• styret

Medlem
    24 februari, 2005 vid 10:56

låter bra. då kan man ju pricka in lite segling iallafall verkar det som.

• stewen

Medlem
    24 februari, 2005 vid 12:18

Runt som sölvesborg finns som nämnt Sandviken. Funkar på S till SV. Kan bli fina hoppvågor. Men inte mycket att surfa på.
    En mil längre bort mot bromölla finns Ivösjön. Funkar på V till SV. Bra nybörjarställe och freestyle spot.

Men det är inte ofta det blåser på dessa ställen

• vinta_kestrel

Medlem
    24 februari, 2005 vid 20:04

Just det, Ivösjön var det jag tänkte på. Andreas Olandersson freestylar där ibland.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications