Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Blivit tvingad att åka på resa till Lanzarote.

• Blivit tvingad att åka på resa till Lanzarote.

Publicerad av skejtar_henke på 4 oktober, 2009 vid 10:09

Men nu undrar man ju genast om det går att kita där. Dit jag ska ligger på södra ön. Nån som har koll och kan dela med sig av sin erfarenheter.

Tacksam för svar..

kalle57 svarade 16 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • brickan

Medlem
    4 oktober, 2009 vid 10:51

Jag har kört på Lanzarote ett par gånger och ska dit igen finns flera ställen att kita på men Famara på norra sidan är bäst kite och vågor. Under dec jan rullar det in ricktigt feta vågor där.
    Finns även fler ricktigt bra vågställen men dom är sämre för kite men funkar skitbra för vågsurfing.
    Du ska troligtvis till Puerto del carmen eller i närheten?
    På södra sidan har du Playa Honda som funkar skitbra för kite inga vågor men lång strand och få som badar.
    Hyr en bil ett måste om du ska kunna ta dig runt kostar ca 100 eur veckan med fria mil och alla försäk.
    Sammanfattning ön är skit om man inte gillar turist köret och bra surfing med flera spots surf butiker uthyrning mm.

• kalle57

Medlem
    4 oktober, 2009 vid 17:19

Håller med föregående talare. Famara är stället där det mesta händer och det är en stor strand = inte trångt. Ska dock påpekas att det är vågor där och inga små sketvågor som i Sverige. När jag var där var det ingen som kitade, alla vågsurfade. Det finns dock kite-kurser i området så jag antar det är ok att köra där.

Var där över nyår i år då hade jag inte börjat kita. Är du intresserad av vågsurfing (utan kite alltså) så finns det många uthyrningsställen i den lilla byn söder om stranden. Kostar nada att hyra bräda o våtdräkt en dag, kanske 15 euro eller nå’t.

Du måste hyra bil för att ta dig dit om du bor på ngn av charter-orterna men det är också ganska billigt.

Ska också tillägga att det även finns vindsurfingspots över hela ostkusten så jag antar att det också är ok att kita där men jag har alltså inte rekat någon annanstans än Famara. Den vanliga turistkartan du får har vindsurfing-ställen utprickade.

Långt inlägg?

Ha det skönt i värmen (var förresten kallt som fasen över nyår=ta med jacka)!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Blivit tvingad att åka på resa till Lanzarote.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.