- 
		blixtar och en tappad kitefick lite nya erfarenheter i helgen.. på lördagen körde jag i askim och lyckades krascha draken en bit ut.. när jag skulle starta igen så hade brädan fastnat i linorna och när draken fyllde så skar brädan ner genom vattnet och drog med mig ner. Jag släppte draken så att den bara hängde på leachen men brädan var intrasslad så att den fortsatte att dra mig ner och jag var tvungen att släppa draken helt.fick simma in och som tur var så fick någon tag i draken innan den kom upp på land. tackar!! söndag i torkels.. 
 ett åskväder är på väg in och vinden dör innan jag hinner köra in till riggplatsen.. börjar gå tillbaks och efter en stund börjar det åska ganska långt bort. när jag nästan är framme så blixtrar det från bommen eller linorna ner i ena handen och jag får en stöt.funderar någon sekund på om jag lever och sen tänker jag att schize nästa blixt kanske är starkare, så jag springer upp och dumpar draken på land (nästan på en vindsurfare.. förlåt)
 nöjd med att vara vid liv springer jag upp och berättar för några andra.. får reda på att draken kan laddas upp när man kör den genom luften vid ett åskväder. stöten var inte så stark.. som ett elstängsel kanske
Logga in för att svara.