Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Boende i Göteborg sökes!
-
Fan, tråkigt att du drar igen! Flickor o pojkar i gbg, ni får ta hand om Martin!
-
@sourra 483284 wrote:
Läjet är platt och funkar grymt bra så länge du inte skickar kiten. Det är Habodjupt. Vill man hoppa högt blir det grymma kickers längre ut med platt mellan. Så är det John och hör sen.
Jag hör dig broder. Eller så kan man se det som att det är vågor mellan det platta. Vill man träna nya trick så kanske man inte vill landa blind mitt i en brytande våg trots att det var platt där man stampade av. Och eftersom man misslyckas var och varannan gång när man testar nya saker så blir recovery-tiden med alla vågor och djupt vatten ganska tidsödande. Vill man ha platt för att köra speed kanske det funkar, men annars tycker jag inte brädan går på samma sätt i en böjd vågdal som på helt platt vatten. I läjet får man dessutom räkna med att köra hinderbana mellan vindsurfare som ropar ”åk någon annanstans!”. Läjet är vågor, kickers och hungriga kor men är inte en plattvatten-spot.
Ja ja, killen får väl åka ner och skaffa sig sin egen uppfattning helt enkelt eftersom åsikterna tydligen går isär, men jag tror de flesta är rätt tacksamma att du inte är vägbyggare med tanke på din definition av platt =)
-
@johnk 484778 wrote:
Vi borde ses lite mer offline så man kan med att vara ironisk på riktigt 🙂 Surfar du aldrig? 😉 Djungeltelegrafen sa nåt om spricka i handen? Inget som hindrar dig i Portugal hoppas jag!
Ska till ortopeden om en halvtimma och få domen. Allt hänger på hur det har läkt hittills…
Logga in för att svara.