Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Bol under sommaren

• Bol under sommaren

Publicerad av magnus5 på 11 januari, 2006 vid 23:24

Tänkte dra till Bol i Kroatien för en månads Surf under sommaren. Är tacksam för alla tips om boende, kostnader osv.

Om nån har några andra tips på bättre ställen för ett längre tid så tas det tacksamt emot. Gärna i samma prisklass.

Simma lugnt!

anna79 svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • el_duderino

Medlem
    12 januari, 2006 vid 10:58

Vad ska du köra?
    Freestyle, formula, tysk ??

Va där i Juni förra året å tänkte köra lite freestyle
    (lägg betonelsen på tänkte)

6m2 + segling 2-3 dagar av 7 typ!

• magnus5

Medlem
    12 januari, 2006 vid 15:11

Tänte köra lite Freeride, men det låter som du inte var riktigt nöjd med Bol…Några förslag på bättre ställen?

• el_duderino

Medlem
    12 januari, 2006 vid 15:41

Denna sommaren blir det något mer vindsäkert som t.ex. Pozo eller Karpathos!

• poopzilla

Medlem
    12 januari, 2006 vid 19:22

Ha inte för höga förväntningar på surfet. I somras var det riktigt dålig utdelning med vind i juni – augusti. Året innan ska det dock ha varit OK. När du seglar ska du hålla koll på bananbåtar och båttaxis. Stökigt för freestyle, inga vågor, lite dyningar om det blåser. Om du flyger till Split är det en hel del släpande av utrustning innan du är framme i Bol, så hyr om du har råd och gör det lämpligen på Zoo-Station:

http://www.travel-dalmatia.com/zoo-station/

Annars är det fint, trevliga människor, lite partaj om man vill. Hyra rum/lägenhet är ganska dyrt men bra ordnat, maten är bra, lite billigare än hemma. Ölen är god och billig.

Thomas

• el_duderino

Medlem
    12 januari, 2006 vid 20:19

Karlovacko bärs är det bästa med Kroatien!

Bol är dyrt som pokker och designat för PAR framförallt…

Vi körde ner och bodde på camping (billigt)… Camp Tenis hette stället… finns på nätet om man googlar lite!! Dom som drev stället var väldigt sjyssta!

Vi hade våra prylar på Bol Bic Center… kostade inte så mycket…!

Men surfen, när det väl blev något, va inte imponerande..
    lite chop, det va det som erbjöds!

• magnus5

Medlem
    14 januari, 2006 vid 00:17

Känns som det finns helt klart bättre ställen när man lyssnar på er. Blir väldigt sugen på att dra till Karpathos när man läser lite här, vi får helt enkelt se vart vinden bär.

• anna79

Medlem
    18 januari, 2006 vid 20:57
    Poopzilla wrote:
    Ha inte för höga förväntningar på surfet. I somras var det riktigt dålig utdelning med vind i juni – augusti. Året innan ska det dock ha varit OK. När du seglar ska du hålla koll på bananbåtar och båttaxis. Stökigt för freestyle, inga vågor, lite dyningar om det blåser. Om du flyger till Split är det en hel del släpande av utrustning innan du är framme i Bol, så hyr om du har råd och gör det lämpligen på Zoo-Station:

http://www.travel-dalmatia.com/zoo-station/

Annars är det fint, trevliga människor, lite partaj om man vill. Hyra rum/lägenhet är ganska dyrt men bra ordnat, maten är bra, lite billigare än hemma. Ölen är god och billig.

Thomas
    Håller helt med föregående talare… El Duderino försökte avråda mig också men jag lyssnade inte 😉 vilket jag borde. Var där i augusti. Stökigt surf (båtar och bojar och skit) när det väl blåste vilket det inte gjorde mycket under två veckor som vi var där.
    Om man ändå väljer att åka dit så är ZooStation helt klart bästa stället, sköna människor som driver stället och mindre badare och bojar, ligger lite avsides och närmare själva byn.
    Själv siktar jag på Karpathos till sommaren!

// Anna

• el_duderino

Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:20

hehe, jag sa ju det! 😉

Då ses vi på Karpathos i sommar.. 🙂 bättre lycka denna gången!

• el_duderino

Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:25

Kan för övrigt nämna att vi hade tänkt stanna 3 veckor på Bol, men körde hem efter 1.. Säger väl något om surfet där!!

• anna79

Medlem
    21 januari, 2006 vid 22:16
    El_Duderino wrote:
    hehe, jag sa ju det! 😉

Då ses vi på Karpathos i sommar.. 🙂 bättre lycka denna gången!

Jag vet…. som jag skäms.. Skämt åsido, Kroatien är bra semestermål men förmodligen inte för surf.

Yepp, kanske ses där! // Anna

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Bol under sommaren

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.