Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bom
-
Publicerad av anonym-anvandare på 8 november, 2003 vid 12:20
Nån som har nått hett tips, funderar på Cabrinha Powerlock…man borde väl satsa på Recon, men då måste man ju ha hel kittet…DYRT!
pepa svarade 22 år sedan 2 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Jag var jävligt tveksam till Powerlock när det kom och det tog mig ett halvår att bli övertygad om att det var den rätta vägen att gå, men nu när jag har kört på det ett bra tag fattar jag inte hur jag klarade mig utan det. Det bästa (som jag ser det) är att det är så mycket lättare att haka ur nu. Innan körde jag med depowerlinan till en schackle och därför också med en fast hänseletamp för lite extra power i hopp o sånt. Det var bara det att om jag ville haka ur (dra schacklen) var jag tvungen att skota in så in i helvete så inte draken skulle bli helt överskotad och omöjlig att flyga. Man har ju alltid ett antal centimeter kvar på depowerlinan mellan sig och bomen när man är ihakad i den fasta hängseletampen, men inte om du kör med Recon. Då har du exakt samma drag i grejerna när du är urhakad som när du är ikrokad med powerlocken låst. Det är också lättare att aktivera powerlocken precis innan ett hopp än vad det är att få i den fasta tampen.
Vad jag ville komma fram till är att det finns stora anledningar att köra powerlock-bom med vilken kite som helst, inte bara med recon-utrustade kites. Det skulle nog vara kört för mig om jag nånsin skule byta märke, får ta med mig en powerlock-bom.Undrar om nån kommer fatta all den här gojan?
-
du inte snacka gojat pepsit, du väldigt söt. får man fråga singel du är?
Logga in för att svara.