Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bom sökes…

• Bom sökes…

Publicerad av dopetimes på 12 maj, 2008 vid 11:21

Efter typ 15 år på vinden kom gamla åttitalsbrädan ner igår och jag tog en runda på den. Tyvärr verkar åren ha gått hårt åt plasten i bomen, så den sprack när jag var ute.

Känner inte riktigt att jag vill investera i nya grejjer innan jag bestämt mig för om jag ska börja åka igen… Alltid samma problem med att få tiden att räcka till.

Så nu undrar jag om någon har en gammal bom liggande som jag skulle kunna få ärva, så kommer jag gärna och hämtar den (Malmö/Lund/Ystad med omnejd).

Tack på förhand!

/Mårten

dopetimes svarade 17 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bicless

Medlem
    12 maj, 2008 vid 16:25

Du kanske kan hitta en bom om du hör med klubbarna i närheten. De har ofta gamla uttjänade grejer.
    Vindsurfing är en av de sporter där jag tror de flesta är överens om att det inte var bättre förr. I alla fall inte när det gäller utrustning. Modernare grejer är lättåkta, läggriggade och planar tidigt som attan…. Frid i sinnet helt enkelt 🙂

• dopetimes

Medlem
    14 maj, 2008 vid 11:17

Ja, jag har förstått att man dessutom inte behöver en lastbil för att få ner nyare brädor till vattnet, utan kan bära dem själv 🙂

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications