Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bom vs handtag på foil

• Bom vs handtag på foil

Publicerad av anonym-anvandare på 8 oktober, 2003 vid 10:19

Tja vad är att föredra när man kör foil bom eller handtag.
    utgå från att jag kör med bom på somarna tongue.gif

gugge svarade 22 år sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • sirgomez

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 12:04

med bom kan du enklare köra med en hand eller handsfree – tycker jag iaf. och kan skotta in bättre med en hand och göra en grap eller leka med en handen i vattnet och vågor.

• gugge

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 12:09

Tompa, leker du med händerna i vattnet?

• wind_freak

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 15:25

jo men efter som han sa att hannkörde bom på sommaren så borde ju frågan rickta sig mer till vinter kite och då finns det inte så mycket vatten att leka med handen i

Det är i nära döden upplevelser man när sig uppskata livet

• stebe

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 17:43

Handtag innebär ingen depower villket innebär att att draken får ett smalare vind intervall…. och framförallt… blier det svårt att göra coola grabs utan att åka på ofrivilliga kitelops

• anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2003 vid 21:34

Tja!

Måste ändå slå ett slag för handtag. Känslan & kontrollen är svåröverträffad & den lite’ mossiga svänghastigheten på depower-foilar (vanligt klagomål från LEI-fans) försvinner helt. Iom att man fortfarande kan styra bromsarna har man ju ”depower-light” wink.gif!

MVH / Jonas
    http://www.kiteskiing.se

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2003 vid 08:16

Fan Jonas, jag blir nästan tvungen att skicka ner min spider-bom så du får testa den på en offroad 10:a så får du känna att det går att ha samma respons med en bom. Med spider-bomen ska man ju dock ha offroaden uppsatt som med handtag dvs inga trissor.

/Urban.

• sirgomez

Medlem
    9 oktober, 2003 vid 11:45

japp gugge. jag leker med vattnet – fångar maneter och plaska lite.
    och så leker ju vattnet med mig – då blir det riktig skoj – tex sista lördag i Ängelholms vågor 😀 riktig wave riding med kite! härligt. och på lördag ska det bli igen – det är gött med en riktig långboard (195)vilka fina svänger det blir och hastigheten blir enklare att klara av.

• gugge

Medlem
    9 oktober, 2003 vid 12:13

Kör du långboard! Coolt, lite retro faktiskt.

Jag kommer över i vår, jag hinner inte mer nu i år, annat än på isen utan för huset. Har du vägarna förbi när isen lagt sig så ta med familjen och grilla lite korv å’så.
    En dag när det blåser.

/H

• hengo

Medlem
    9 oktober, 2003 vid 22:00

har bara testttat handtag en gåongg, och kört en hel dele med bom.
    tycker att bom är grymömt mycket skönare, specielt för den som vill göra lite grabs å så.
    destuom behållver man ju sommamaarkänslan bättrea så, för ni kör väle inte med handddtag på somaren? eller?

• gugge

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 09:01

grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications