Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bond-filmen!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 november, 2002 vid 13:30

Coolt, maste ga och se den. Kör de/han(?) mycket?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 november, 2002 vid 13:33

Mycket & mycket… Han hade draken 2 meter ovanför huvudet och höll i linorna utan bom. Han använde en metallplatta med stroppar på under fötterna på en 10-15 meters våg.

Det enda som stör mig är foilförekomsten…

• anonym-anvandare

Medlem
    29 november, 2002 vid 21:21

Foils strikes back smile.gif

• mav

Medlem
    29 november, 2002 vid 21:43

ganska häftigt att filmskaparna har fått upp ett öga för sporten… man kanske får se xXx agenten köra med riktiga kites. inlfl.!

Mav.

”kitesurfers have more fun”

• anonym-anvandare

Medlem
    30 november, 2002 vid 20:33

jag e inte så haj på kite men en folie drake är det en drake som inte har en uppblåsbar ram?

• anonym-anvandare

Medlem
    30 november, 2002 vid 20:35

jag e inte så haj på kite men e en folie drake en drake som inte har en uppblåsbar ram.
    vad heter den andra typen?

• otg

Medlem
    30 november, 2002 vid 21:26

En foil har en massa celler som fylls med luft. När cellerna är fulla så stängs dom. Vatten foils har speciella system så vatten inte ska läcka in i cellerna, så dra inte ut o surfa med en land kite, för då blir det nog jävligt tungt att simma tillbaka om man crashar.

tror jag/ Olle tongue.gif

• anders_hoffman

Medlem
    30 november, 2002 vid 23:29

Den sk. kitesurfingscenen var ju ett stort skämt!! Det såg ut som ett riktigt dåligt dataspel. 10-15 metersvåg var väl att ta i, möjligen 5 metersvåg som uppkommit av att ett isberg fallit ner i vattnet pågrund utav den stora jättespegeln ikaros uppe i rymden!

Stor bevikelse!

/Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    1 december, 2002 vid 12:03

Mycket bra att du tog ansvar och rättade till allting. Du kanske är med i Frälsningsarmen med?

• anders_hoffman

Medlem
    1 december, 2002 vid 17:09

Nej faktist inte, det har aldrig lockat mig att gå med i frälsningsarmen. Jag tycker faktist det ser ganska fånigt ut, men jag är helt överygad om att det skulle passa dig! Men eftersom det tydligen tom. existerar i din gärna så skulle det nog passa dig galant.

/Anders

• sirgomez

Medlem
    2 december, 2002 vid 07:05

det var ingen foil eller nån drake, det var bromsfallskärmen de hade på den raketskälke. grin.gif

Och det är ingen problem att ha 15-20 meters vågor när en isberg triller ner i vatten-en kompis av mig fick uppleva så en när han paddlade i grönland med sin kajak – tyvärr. det gick inte så bra, men han överlevde.

men iaf såg det inte helt realistiskt ut. var lite för hackiga rörelse. men början var väll rolig. smirk.gif

• pipe69

Medlem
    5 december, 2002 vid 17:33

Hej!

Vågen som han kör på är Jaws och scenen spelades in i december förra året. Har en artikel om inspelningen hemma (på tyska ;-)…) om nån är interesserat.

Ingo

• sirgomez

Medlem
    5 december, 2002 vid 19:12

japp, släng på grejen.
    jag är intresserad! är ju själv tyskt. grin.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bond-filmen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.