Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Borgmästarefjärden, Karlskrona?

• hektor

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:25

3600 är inte dyrt! fan, kommer tyvärr inte ifrån projektet på ett par månader… Över jul/nyår däremot är jag inte feg, slippa julbord och obligatorisk släkt – skjuta upp det? :santa:

Blåser det nästa vecka så löser jag att komma ifrån tidigt också!

• stoffe1980

Medlem
    18 september, 2008 vid 17:59

vet att det man ha kört snökite där. Jag tror att det är byigt som fan, spesielt om man kör i norra delen i nordlig, skulle tro det funkar bättre i sydväst. Men jag är lätt på ett försök

• norrman

Medlem
    18 september, 2008 vid 21:31
    stoffe1980;500836 wrote:
    vet att det man ha kört snökite där. Jag tror att det är byigt som fan, spesielt om man kör i norra delen i nordlig, skulle tro det funkar bättre i sydväst. Men jag är lätt på ett försök

Kan med tänka mig att de kan bli lite byigt

• hektor

Medlem
    19 september, 2008 vid 17:16

Byigt eller inte, får krupp om det inte blir surf snart… Försöker styra upp det nästa vecka, sen kanske karlskrona kite pub? =)

• stoffe1980

Medlem
    19 september, 2008 vid 18:18

@hektor 501096 wrote:

Byigt eller inte, får krupp om det inte blir surf snart… Försöker styra upp det nästa vecka, sen kanske karlskrona kite pub? =)

Känner samma sak har inte fått surf på en månad, men kommer vinden är det synd att sabba den i borgmästarfjärden, det finns en spot på hasslö som funkar i nordost

• stoffe1980

Medlem
    19 september, 2008 vid 19:54

Vindguru visar 20 knop på måndag. Jag kan nog sluta jobbet tidigare så jag kan vara på hasslö vid halv tre, hade vatt så djävlar fint att få bort lite kite aspinens

• norrman

Medlem
    19 september, 2008 vid 22:08
    stoffe1980;501123 wrote:
    Vindguru visar 20 knop på måndag. Jag kan nog sluta jobbet tidigare så jag kan vara på hasslö vid halv tre, hade vatt så djävlar fint att få bort lite kite aspinens

Jag kan med komma bort på måndag.. vet dock inte vart den spoten ligger

• hektor

Medlem
    20 september, 2008 vid 11:48

Måndag är svårt för mig tyvärr… Resten av veckan är bättre. Stoffe, vilken spot kollar du mot på windgurun?

På lördag är det varberg som gäller, väst 8 m/s på morgonen och ökande till 13 framåt kvällen!!!

• stoffe1980

Medlem
    20 september, 2008 vid 13:02

@hektor 501219 wrote:

Måndag är svårt för mig tyvärr… Resten av veckan är bättre. Stoffe, vilken spot kollar du mot på windgurun?

På lördag är det varberg som gäller, väst 8 m/s på morgonen och ökande till 13 framåt kvällen!!![/QUOTjag kollar på torhamn

• johnk

Medlem
    20 september, 2008 vid 13:22

Har ni räknat in naturlagen att man förr eller senare alltid hamnar downwind utan kontroll? Ser ut som om det finns mer än fåglar att oroa sig över där…

Kanske läge med räddningsbåt?

• imported_surfarn

Medlem
    20 september, 2008 vid 14:07

Hade vart kul å köra borgmästar. Kan tänka mig Hasslö i veckan med…

/Henrik

• hektor

Medlem
    20 september, 2008 vid 17:00
    johnk;501240 wrote:
    Har ni räknat in naturlagen att man förr eller senare alltid hamnar downwind utan kontroll? Ser ut som om det finns mer än fåglar att oroa sig över där…

Kanske läge med räddningsbåt?

det är några 100 m ner, så tror vi överlever… man kommer ur vattner vid stakholmens ostsida oxå om man har otur och inte tar sig tillbaks.
    men finns det en spot vid hasslö så är jag game

• stoffe1980

Medlem
    20 september, 2008 vid 17:47

kolla eniro kartor hybrid, längst söder ut på hasslö finns en ö som heter yxnaholmen. Men man får vara lite försiktig, kör man för långt och nått skiter sig så driver man ut sen är det polen nästa. Det råkade jag ut för första gången jag va där, bara att släppa skiten och simma. Som tur va tyckte kustbevakningen jag va så ducktig som ringde och sa om någon hittar en kite så är surfarn ok så dom skickade sjöräddningen att hämta den, så efter en halvtimme hade jag min kite igen:smile:

• eklov

Medlem
    20 september, 2008 vid 20:16

Ring Ingo, hon vet allt om allt spot i hela skärgården….

• hektor

Medlem
    22 september, 2008 vid 18:49
    stoffe1980;501302 wrote:
    kolla eniro kartor hybrid, längst söder ut på hasslö finns en ö som heter yxnaholmen. Men man får vara lite försiktig, kör man för långt och nått skiter sig så driver man ut sen är det polen nästa. Det råkade jag ut för första gången jag va där, bara att släppa skiten och simma. Som tur va tyckte kustbevakningen jag va så ducktig som ringde och sa om någon hittar en kite så är surfarn ok så dom skickade sjöräddningen att hämta den, så efter en halvtimme hade jag min kite igen:smile:

haha kollade på kartan nu och kan se scenariot framför mig! hakar gärna på ut dit nån dag

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Borgmästarefjärden, Karlskrona?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.