Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Börja "kiteboarda i ett varmt land-paket"

• Börja "kiteboarda i ett varmt land-paket"

Publicerad av jonathan2 på 1 juli, 2012 vid 16:40

Tjena!

Ny här på ert trevliga forum. Har under en längre tid så fort jag fått chansen åkt wakeboard men jag tänkte att det bör vara en genialisk idé att börja åka Kiteboard.

Och då spånar jag lite på hur detta kan bli en så bra upplevelse som möjligt – jag tänkte dedikera några veckor senare delen av året där jag åker till ett varmt och trevligt land och köper ett start-paket.

Så då är min fråga till vilket land jag dra och börja åka – alla tips välkomna. Min budget är blygsam men ambitiös 🙂

skanepaul svarade 13 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • skanepaul

Medlem
    1 juli, 2012 vid 18:58

Egypten är ett säkert kort.

• jonathan2

Medlem
    7 juli, 2012 vid 11:09

ok. Tack för tipset!

Kan du precisera lite mer var i Egypten? Kanske till och med en länk 🙂

• skanepaul

Medlem
    7 juli, 2012 vid 11:41

kitejunkies.com i Sharm El Sheik gillar jag bäst, har varit alldeles för mycket där. 🙂

Sen finns El Gouna, Hurghada och Safaga. Bara googla ortnamnet och kitesurf typ.

• davids

Medlem
    7 juli, 2012 vid 13:12

Var också på kitejunkies i Nabq förra året en vecka.. Massa vind, trevligt folk, på kitecentret dvs.. Egypten i sig.. Speciellt land:) Undvik Naama Bay till varje pris.. Håll till i Nabq och kita om du vill komma igång ordentligt är det ett surefire place med stabil vind, nybörjarvänligt och ganska billigt i övrigt..

• skanepaul

Medlem
    7 juli, 2012 vid 15:08

Ja Naama….vilken jävla håla! 🙂

Men sushistället Little Buddha där rekommenderas varmt!

• pripps

Medlem
    7 juli, 2012 vid 16:07

Finns det chans på vågor där ?
    /Tommy

• skanepaul

Medlem
    7 juli, 2012 vid 18:45

Chansen finns i Nabq/sharm men då ska det bralla i med minst 25knots.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications