-
bra ”jippsegel” till AHDbräda?
Jag har en AHD 267 (91l) och tänkte köpa ett nytt segel till sommaren. Undrar vilka segel som är lättjippade och vilken storlek jag ska köpa?
//André
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › bra ”jippsegel” till AHDbräda?
Jag har en AHD 267 (91l) och tänkte köpa ett nytt segel till sommaren. Undrar vilka segel som är lättjippade och vilken storlek jag ska köpa?
//André
Tjänare André! Är du nöjd med brädan? (Det var mig du köpte den av… 😉
Skaffa ett freestyle eller ett freeridesegel så får du lättseglade grejor. Jag rekommenderar dock inte större än 6.5 till den brädan.
Lycka till! Gustav
OM det är AHD type III så tycker jag du ska hålla dig borta från de rena freestyleseglen. De passar bättre på rena freestyle brädor där det krävs mkt bottendrag för att komma igång. Freestylesegel toppar ur tidigt och passar därför inte så bra på smalare slalombetonade brädor.
Freeridesegel med mer speed i passar bättre samt vågsegel i 5.5 och neråt. T ex NP raf jet, Gaastra Pulse/ gtx, North transam eller simmer zeroseven.
Jorå, tackar som frågar. Den fungerar utomordentligt. I början var det dock lite problematiskt med att få upp den i planing, men det lärde man sig rätt snabbt. Brädan får helt enkelt toppbetyg. Tack för tipset föresten!
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser